عملیات ویژه روسیه در اوکراین

روسیه، پهپاد کامیکازه اوکراینی را بر فراز نیروگاه زاپوریژیا سرنگون کرد

نیروهای مسلح روسیه یک پهپاد کامیکازه اوکراینی را بر فراز قلمرو نیروگاه اتمی زاپوریژیا سرنگون کردند، هدف این پهپاد، حمله به تاسیسات ذخیره سوخت هسته ای مصرف شده بود.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه نیروهای مسلح روسیه در خصوص هدف قرار دادن پهپاد کامیکازه اوکراینی را بر فراز نیروگاه زاپوریژیا امده است: "خدمات نیروهای مسلح روسیه یک پهپاد کامیکازه نیروهای مسلح اوکراین را سرنگون کردند، در حالی که هدف تعیین شده این پهپاد، حمله به یک مرکز ذخیره سازی سوخت هسته ای مصرف شده بود، همانطور که مسیر پرواز مهمات سرگردان این نقاط را نشان می دهد."
نیروهای اوکراینی که نیروگاه زاپوریژیا را گلوله باران می کردند سرکوب شدند
در ادامه این بیانیه آمده است: این پهپاد بر روی سقف یک ساختمان ویژه نیروگاه اتمی زاپوریژیا سقوط کرده است. بر اساس اطلاعات اولیه، خسارت زیربنایی و تلفات جانی در پی نداشته است.
به گفته ولادیمیر روگوف، نماینده اداره منطقه ای، میزان آسیب احتمالی ناشی از سقوط یک پهپاد اوکراینی بر روی سقف ساختمان ویژه نیروگاه زاپوروژیه که سوخت مصرف شده در آن ذخیره شده بود، در حال بررسی است.
گفتنی است نیروگاه زاپوریژیا ، به عنوان بخشی از یک عملیات نظامی ویژه تحت حفاظت نیروهای روسیه قرار گرفت. همانطور که واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در 11 اوت در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت، خروج ارتش روسیه از این تاسیسات می تواند به یک فاجعه تبدیل شود و نباید به نیروهای اوکراینی اجازه فعالیت در زاپوریژیا را داد.
بحث و گفتگو