گزارش و تحلیل

ایران با شاخه زیتونی در دست و سلاح بر کمر

ایران با شاخه زیتونی در دست و سلاح بر کمر
ایران با شاخه زیتونی در دست و سلاح بر کمر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.10.2024
اشتراک
یکی از اصلی ترین هنرهای سیاست یک کشور این است که میدان و دیپلماسی اش با هم هماهنگ کنند و هر وقت میدان موفق شد دست آوردی را کسب کند دیپلماسی آن قدرت نقد کردن آن دست آورد را داشته باشد.
در بحبوحه تهدید های اسرائیل بر علیه پروازهای مسافر بری ایرانی وزیر امور خارجه ایران سوار بر هواپیمای مسافربری وارد بیروت شد و بدون توجه به تهدید های اسرائیل با مقامات عالیرتبه لبنان دیدار کرد.
زمانی که رئیس جمهوری ایران در نیویورک بود مقامات کشورهای اروپایی و عربی با او ملاقات داشتند و بحث طرح صلح خود برای خاورمیانه را مطرح کردند و ایران هم حمایت خود از هر طرحی که موجب توقف ماشین کشتار اسرائیل در منطقه شود اعلام کرد.
به گفته وزیر امور خارجه لبنان، شهید سید حسن نصر الله هم موافقت خود با طرح صلح فرانسه و آمریکا را اعلام کرد اما همین که معلوم شد وی موافق صلح است اسرائیلی ها دست به ترور او زدند تا روند صلح را به هم بزنند.
جالب این بود که نتانیاهو فرمان ترور را از سازمان ملل صادر کرد، جایی که اصولا باید برای برقراری صلح و امنیت درجهان فعال باشد.
اسرائیل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2024
گزارش و تحلیل
حمله به ایران برای اسرائیل خودکشی است
به نوعی نتانیاهو خواست که به اصول و مبادی سازمان ملل مبنی بر تلاش برای برقراری صلح و امنیت در جهان دهن کجی کرد.
البته اگر حمایت ایالات متحده آمریکا نبود امکان نداشت نه نتانیاهو ونه اسرائیل چنین جسارتی را داشته باشند.
در واقع نتانیاهو طبق انچه در کنگره آمریکا اعلام کرد در حال انجام دادن کارهای کثیف آمریکا در خاورمیانه است و اینگونه نیست که وی خودسر دارد کاری را انجام می دهد.
همین که آمریکا یک هفته قبل از عملیات ترور شهید نصر الله موشک های سنگر شکن مخصوص را در اختیار اسرائیل قرار داده بود کافی است تا متوجه شویم آمریکا خود خواهان انجام این ترور بوده و اینکه آنها اظهار می دارند که در جریان نبودند دروغ محض بیش نیست.
امری که نشان می دهد آمریکایی ها به دنبال گسترش جنگ و کشت و کشتار و خونریزی در جهان می باشند افرادی مانند نتانیاهو و زلنسکی و... اینها عروسک های خیمه شب بازی آمریکا بیش نیستند.
به هر حال می بینیم در مقابل ایران با موشک باران اسرائیل کاری کرد که کل جهان ببینند نتانیاهو از ترس دارد می لرزد و پس از موشک باران دیپلماسی ایران به راه افتاد تا دست آورد میدان را نفد کند.
 میدان آزادی تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2024
گزارش و تحلیل
ایران نمی تواند تا ابد دست روی دست بگذارد و شاهد جنایات اسرائیل باشد
گو اینکه آقای عراقچی همین یک هفته قبل در دوحه بود و با وزرای امورخارجه عربستان سعودی و قطر ملاقات داشت اما باز هم از روز چهارشنبه سفر خود به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را راه انداخت.
بسیاری سوال می کنند چه چیزی بود که نتوانستند در دوحه درباره آن صحبت کنند و نیاز شد وزیر امور خارجه ایران دوباره به دنبال آن برود.
می توان گفت مساله این است که ایران می خواهد به این کشورها بگوید ما موفق شدیم به قول معروف شاخ غول را بشکنیم شما هم بیایید با هم در برداشت این دست آورد شریک باشیم و آن طرح صلح ای که دنبال اش بودید حالا میتوانید جلو ببرید.
با توجه به اینکه دست آورد توسط اخذ شده قطعا ایران حق پیشکسوتی در این ماجرا دارد و میتواند به دیگران بگوید صلح فقط با پایان عملیات اسرائیل بر علیه فلسطینیان و لبنانیها تمام می شود وبه دنبال آن نباشید که فعلا در لبنان آتش بس شود تا ببینید بعدا چه می شود.
همچنین آقای عراقچی که با پشتوانه عملیات وعده صادق 2 به این کشورها سفر کرده به دنبال آن می باشد که به اینها بفهماند تنها راه صحبت کردن با اسرائیل همان راه زور است وهیچ جنگی در منطقه بدون اعمال قدرت متوقف نخواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала