گزارش و تحلیل

حمله به ایران برای اسرائیل خودکشی است

© Sputnik / Vladimir Vyatkin /  مراجعه به بانک تصاویر اسرائیل
اسرائیل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2024
اشتراک
چند روزی است اسرائیلی ها هیاهوی رسانه ای بسیار زیادی راه انداخته اند که در صدد حمله به ایران و انتقام گیری بابت حمله های اخیر ایران به اسرائیل می باشند.
به گزارش اسپوتنیک، دکتر عماد آبشناس، در این خصوص نوشت: رسانه های آنها هم با فضاسازی های بسیار شدید تلاش دارند یک فضای روانی داخل ایران ایجاد کنند که این حملات ممکن است کجاها را در بر بگیرد و بیشتر تمرکز آنها روی دو ساختار اتمی و یا انرژی ایران است.
عملا آنها تلاش دارند مردم ایران را در فشار قرار دهند که ممکن است پس از حملات اسرائیل برق و یا سوخت مردم ایران قطع شود و شاید ایران مشکل صادرات نفتی پیدا کند.
از سوی دیگر تهدیداتی مبنی بر اینکه ممکن است تاسیسات هسته ای را هدف قرار دهند وتشعشعات هسته ای روی مردم تاثیر بگذارد هم راه انداخته اند.
گو اینکه هیچ کاری از اسرائیلی ها بعید نیست و ممکن است به هر کار جنون آمیزی دست بزنند اما اینگونه نیست که ایرانی ها هم نشسته باشند حالا اسرائیل می خواهد چه کار کنند.
اگر در خیابان های شهرهای مختلف ایران قدم بزنید به هیچ وجه نمی توانید ترس و یا دلهره ای از طرف مردم ببینید و علیرغم اینکه اسرائیلی ها تلاش کردند با استفاده از رسانه های همسو با خود کاری کنند که برخی مردم جلوی پمپ بنزین ها صف بکشند ولی ظرف یکی دو روز این ماجرا هم آرام گرفت و مردم ایران با خونسردی تمام مانند کوه یخ در قطب شمال به تهدیدات اسرائیل واکنش نشان می دهند و انگار نه انگار اسرائیلی ها و متحدین غربی و عربی شان تلاش دارند فضا را گرم کنند.
از سوی دیگر اسرائیلی ها به خوبی می دانند هر حمله ای به ایران می تواند واکنش بسیار شدیدی از طرف ایران را در بر داشته باشد.
اگر ایرانی ها بابت حمله به کنسولگری ایران 350 موشک و پهباد بر علیه اسرائیل پرتاب کردند و بابت ترور شهید اسماعیل هنیه وشهید سید حسن نصر الله 220 موشک به اسرائیل زدند اگر به خاک ایران حمله شود ممکن است چند هزار موشک به اسرائیل بزنند.
 ایران مقابل اسرائیل: موازنه قوا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2024
داده نمایی
ایران مقابل اسرائیل: موازنه قوا + داده نمایی
برخی هم حتی درون ایران هستند که آرزو دارند اسرائیل دست به چنین حماقتی بزند چون این بهانه ای می شود برای ایران جهت حمله وسیع تر به تاسیات مشابه اسرائیلی.
عملا تا به امروزه همه حمله ها محصور به مراکز نظامی و امنیتی بود اما در صورتی که اسرائیل بخواهد به جای دیگری در ایران حمله کند آنوقت دست ایران باز است که به هر جایی در اسرائیل حمله کند.
اینها باور دارند که چون در حال حاضر دست ایران باز است ایران امکان حمله وسیع تر به اسرائیل از خاک خود را ندارد و برای نابودی برخی تاسیسات حیاتی و زیربنایی و یا نظامی و امنیتی نیاز به بهانه محکم تر از ترور و یا حمله به کنسولگری دارند.
همانطور که اسرائیلی ها باور دارند در ایران جاسوس دارند ایرانی ها هم در اسرائیل جاسوس های بسیار زیادی دارند و به خوبی می دانند کجای اسرائیل است که درد دارد.
بر اساس باور این افراد ثابت شده تصور اینکه دیپلماسی می تواند در رابطه با اسرائیل نتیجه بخش باشد امری بی معنی است و تنها راه توقف جنگ و خونریزی در منطقه این است که اسرائیل و مردم اسرائیل در تهدید بسیار شدید باشند و برای این مساله فقط یک بهانه نیاز است تا چندین هزار موشک و پهباد از کل منطقه بر سر اسرائیلی ها سرازیر شود.
اینها باور دارند که ایران به دلیل شرایط جغرافیایی خود توان تحمل هرگونه ضربه ای از طرف اسرائیل و یا حتی آمریکا را دارد اما اگر ایران حمله اصلی خود به اسرائیل را انجام دهد اسرائیل تحمل آن را نخواهد داشت.
یعنی اگر احیانا مثلا اسرائیل بیاید به تاسیسات نفت و گاز ایران حمله کند و یا حتی به تاسیسات هسته ای حمله کند، حتی اگر حمله اسرائیل موفقیت آمیز باشد ایران می تواند بهانه پیدا کند همه تاسیسات اقتصادی اسرائیل، نه فقط نفت و گاز، را هدف قرار دهد و نابود کند و همزمان به تاسیات نظامی و امنیتی اسرائیل حمله وسیع تر انجام دهد و کاری کند که این تاسیسات کاملا نابود شود.
در این راستا حتی ممکن است انبارهای تسلیحات استراتژیک اسرائیل از جمله انبارهای آمریکایی در اسرائیل هم هدف قرار گرفته شود تا دیگر اسرائیل سلاحی در اختیار نداشته باشد تا مردم منطقه را با آن قتل عام کند همچنین بنادر و پایگاه های اسرائیل نیز می تواند هدف قرار گیرد تا اسرائیل دیگر نه بندری برای تحویل گرفتن تسلیحات داشته باشد و نه فرودگاه.
نماینده اصفهان: بعید است اسرائیل بخواهد وارد مهلکه با ایران شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2024
گزارش و تحلیل
نماینده اصفهان: بعید است اسرائیل بخواهد وارد مهلکه با ایران شود
حتی فرودگاه های نظامی اسرائیل می تواند آنقدر مورد حمله قرار گیرد که نه فقط دیگر باندی برای بازگشت هواپیماهای اسرائیلی وجود نداشته باشد بلکه همه تسلیحات و هواپیماهایی که در آنجا هستند نیز نابود شود و دیگر هواپیمایی برای حمله به غیر نظامیان وکشتار بی گناهان وجود نداشته باشد.
بحث اینجا درباره 200 موشک نیست بلکه چندین هزار موشک و پهباد است.
همچنین در صورتی که اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند ایران ممکن است از معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای خارج شود و دکترین هسته ای خود را تغییر دهد و به سمت تولید تسلیحات هسته ای برود و چه کسی است که نداند اگر ایران شروع کند تسلیحاتی را تولید کردن با توجه به توانمندی ایران در انبوه سازی به یکباره همانطور که در تولید موشک و پهباد امروزه جزو دو سه کشور اول جهان است (از نظر تعداد که برخی باور دارند ایران در جهان اول شده) در زمینه تولید تسلیحات هسته ای هم می تواند به یکباره جزو دو سه کشور اول جهان شود.
اینکه اسرائیل در حال حاضر تسلیحات هسته ای در اختیار دارد بیش از اینکه بخواهد برای ایران بازدارنده باشد می تواند یک فرصت برای ایران به شمار آید چون احتمالا جاسوس های ایرانی موفق شده اند مراکز هسته ای و برخی مراکزی که این تسلیحات در آن ذخیره می شوند را پیدا کنند و قبل از اینکه اسرائیل بخواهد از اینها بر علیه ایران استفاده کند ظرف کمتر از ده دقیقه (با توجه به سرعت موشک های ایرانی) این انبارها را هدف قرار دهند و همان تسلیحات به ضرر اسرائیل شود و به این دلیل اصلا ایران نیاز ندارد که تسلیحات هسته ای تولید کند تا از آن بر علیه اسرائیل استفاده کند خود تسلیحات هسته ای موجود در اسرائیل برای نابودی آن کافی است.
هم آمریکایی ها و هم اسرائیلی ها به خوبی می دانند ایرانی ها نه فقط می دانند اهداف مورد نظرشان کجا است بلکه امکانات هدف قرار دادن این اهداف را دارند و عملیات الوعد الصادق 2 نشان داد که امکان دفاع برای اسرائیل و آمریکا در مقابل موشک های ایرانی وجود ندارد و چه بسا اگر آمریکایی ها دخالت کنند ممکن است خودشان هم هدف قرار گیرند و بعید است که دولت آمریکا در حال حاضر بتواند تاوان بازگشت سربازان آمریکایی در تابوت آن هم برای دفاع از نتانیاهو و تندروهای اسرائیل را بدهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала