گزارش و تحلیل

علی آبادی به اسپوتنیک:علاقه مند هستیم که ارتباط الکتریکی بین ما و روسیه برقرار باشد

© Sputnikعباس علی‌آبادی وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران
عباس علی‌آبادی وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2024
اشتراک
اختصاصی
علی آبادی به اسپوتنیک: اگر شبکه های انرژی ایران و روسیه متصل بشوند می توانند وضعیت انرژی را در منطقه پایدارتر کنیم
عباس علی آبادی، وزیر نیروی ایران در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک در مورد همکاری ایران و روسیه در زمینه انرژی و در چارچوب بریکس گفت: "در زمینه انرژی ما همکاری بسیار سازنده ای را باهم می توانیم شروع کنیم، علاقه مند هستیم که ارتباط الکتریکی بین ما و روسیه برقرار باشد، ما می توانیم این ظرفیت را به بقیه کشور همسایه نیز منتقل بکنیم. روسیه ظرفیت انرژی بزرگی دارد، ایران هم شبکه انرژی گسترده ای دارد و اگر این شبکه ها متصل بشوند می توانند وضعیت انرژی را در منطقه پایدارتر کنیم. هر دو کشور از آن‌ منفعت ببینند".
کشورهای بریکس با 32 درصد در‌ سال گذشته سهم قابل توجهی از اقتصاد دنیا را در خود متمرکز کرده اند. و‌ به نظر تاثیرگذاری آنها از کشورهای "جی-7" نیز بیشتر باشد. در این جلسه سعی شد حول محور انرژی همکاری هایی رقم بخورد. ما توانایی ها و ظرفیت های بالایی داریم و آمادگی داشته آنها را در اختیار کشورهای عضو‌ بریکس قرار داده و متقابلا توانایی های آنها را جذب کنیم.
وی افزود: "انرژی یکی از پارامترهای مهم در زندگی مردم است، به عنوان مثال آب نیز به نوعی به انرژی وابسته است. به خصوص کشور ایران که وضعیت آبی سختی را در‌حال سپری کردن هستیم و ناترازی در بخش آب وجود دارد. انرژی میتواند در تغییر این شرایط موثر باشد، به عنوان مثال سعی داریم از آب های نامتعارف یا شیرین سازها برای تامین آب شرب استفاده کنیم".
وی راجع به انفجارها در لبنان گفت: "ما در آستانه ورود به عصر تازه ای هستیم، وارد انقلاب صنعتی چهارم شده و چه بسا به زودی آن را نیز پشت سر بگذاریم. حوزه انرژی از مواردی مانند هوش مصنوعی و هوشمندسازی و استفاده از ظرفیتهای جدید دیجیتالی در زندگی مردم زودتر از بقیه تاثیر گرفته است. یکی از مواردی که در اینجا پیشنهاد کردم، همکاری میان کشورهای بریکس در موضوع هوشمندسازی شبکه ها، کنترهای برق و توزیع عادلانه انرژی میان مردم بود".
وی همچنان به اظهارات ترامپ درباره تهدید ادعایی ایران واکنش نشان داد: "ما امیدواریم که برای انسانها تهدیدی نباشیم، با انسانیت تقابلی نداریم و همیشه در کنار انسانهای شریف و آزاده بوده و هستیم. ایشان بهتر است به جایگاه خود در انسانیت توجه کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала