گزارش و تحلیل

لندن چه نفعی از ایجاد تشنج های بین المللی می برد

© Sputnik / Алекс Макнотонلندن
لندن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2024
اشتراک
سرویس فدرال امنیت روسیه گزارشی منتشر کرده که بر اساس آن اسنادی دریافت شده است که ثابت می کند لندن برای به تشنج کشیدن و تشدید اوضاع سیاسی- نظامی بین‌المللی فعالیت می کند.
به استناد این گزارش ساختار اصلی هماهنگ کننده سیاست های خرابکارانه با هدف روسیه و کشورهای مستقل مشترک المنافع، اداره اروپای شرقی و آسیای مرکزی وزارت خارجه انگلیس است که به یک سرویس ویژه تبدیل شده است و وظیفه اصلی آن تحمیل شکست استراتژیک به روسیه است.
به گفته سرویس اطلاعاتی روسیه، به همین دلیل اعتبار کاری 6 کارمند بخش سیاسی سفارت بریتانیا در مسکو به پایان رسیده است.
سرویس فدرال امنیت روسیه همچنین اعلام کرد که در صورت شناسایی چنین نشانه هایی در کار دیپلمات های انگلیسی در روسیه، خواستار خاتمه زودهنگام کار آنها خواهد شد.
لندن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2024
انگلیس به دادن مجوز برای حملات ارتش اوکراین به داخل خاک روسیه با تسلیحات انگلیسی ادامه می دهد
چند قرن است که انگلیس برای استعمار کشورهای مختلف از شگرد توطئه چینی و ایجاد فتنه استفاده می کند و علیرغم اینکه دیگر پیر و فرتوت شده اما ظاهرا هنوز به دنبال نیش زدن است.
گویند نیش عقرب نه از ره کین است اقتضای طبیعت اش این است.
ما در ایران نیش های زیادی از انگلیسی ها خورده ایم و می توان گفت همین تحریم های ظالمانه ای که امروزه ایرانی ها با آن مواجه هستند و همه اختلافات و مشکلاتی که با غرب دارند ریشه اش در توطئه های انگلیس است.
شاید برای برخی جالب باشد که بدانند بحث مشابهی از آنچه ما امروزه به عنوان مذاکرات هسته ای داریم روزی روزگاری به بهانه قرارداد ننگین دارسی در ایران شروع شد، زمان قاجار، و تا زمان رضا شاه و محمد رضا شاه این مذاکرات و بحث ها ادامه داشت و حتی در برهه ای رضا شاه از نمایندگان انگلیس می خواهد هر آنچه که می خواهند بنویسند و ذیل آن را امضا می کند تا مساله فیصله پیدا کند اما انگلیسی ها زیر آن تفاوق می زنند.
رفتار آشنا نیست؟
اتفاقا در آن زمان هم انگلیسی ها ایران را تحریم کرده بودند و بنادر جنوب ایران را محاصره کرده بودند.
در نهایت هم مصدق نفت را ملی می کند تا بحث و جدل بر سر نفت تمام شود و اولین تحریم های ایالات متحده در کنار انگلیس همان زمان بر علیه ایران وضع می شود و تا به امروز ادامه پیدا می کند.
بعد از انقلاب هم می بینیم که انگلیس نقش کلیدی در جاسوسی و توطئه چینی بر علیه ایران را داشته و اسناد ویکی لیکس ثابت کننده این نکته هستند.
اصلا چرا راه دور می روید، همه مشکلات و بحران هایی که ملت های مسلمان در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا امروزه با آن مواجه هستند به دلیل ایجاد اسرائیل توسط انگلیس میان آنها بوده و اگر انگلیسی ها توطئه ایجاد اسرائیل بر سرزمین ملت فلسطین را پیاده نمی کردند شاید امروزه منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا از ثبات و امنیت بی نظیری برخوردار می بود و این همه کشت و کشتار و اعمال تروریستی که حتی به اروپا هم کشیده شده راه نمی افتاد.
نیروهای اسرائیلی در غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2024
گزارش و تحلیل
کارشناس ایرانی: در تمام جنایات اسرائیل، متهم ردیف اول آمریکا و بریتانیا هستند
امروزه بیش از 70 کشور جهان جشن استقلال خود از انگلیس را سالانه جشن می گیرند اما اکثریت آنها هنوز درگیر توطئه های انگلیس می باشند.
حال به نظر می رسد انگلیس حوزه جدیدی را به حوزه های توطئه ای خود اضافه کرده و آن هم حوزه آسیای میانه و روسیه.
آنها اوکراین را به ابزار خود برای وارد کردن روسیه به جنگ تبدیل کردند و پس از اینکه دیده اند از طریق اوکراین موفق نشده اند به اهداف شوم خود برسند حالا تلاش دارند با توطئه چینی در کشورهای دیگر آسیای میانه این کشورها را به جان هم بیاندازند و یا از طریق این کشورها جبهه تهدید جدیدی را بر علیه روسیه ایجاد کنند.
انگلیس با حمایت از گروه های تروریستی تلاش دارد اوضاع این کشورها را متشنج کند و فضای امنی که میان این کشورها و روسیه وجود دارد را به هم بزند و همچنین تلاش دارد درون روسیه و کشورهای آسیای میانه پایگاه های تروریستی و جاسوسی راه اندازی کند.
البته انگلیسی ها امروزه در بد ترین شرایط تاریخی خود قرار گرفته ند، بسیاری سوال می کنند نفع انگلیس در انجام این کارها چیست، انگلیس امروزه به عنوان مباشر ایالات متحده عمل می کند و نفع این کارها برایش این است که در کنار ایالات متحده مانند شغال قرار گیرد تا اگر ایالات متحده جایی را گرفت انگلیس بتواند بازمانده های آنچه را که ایالات متحده می خواهند بخورد دریافت کند.
عبارت روباه پیر عبارتی است که خود انگلیسی ها برای خودشان درست کرده اند اما واقعیت این است که امروزه انگلیس کفتار پیر و یا شغال پیر شده نه روباه پیر.
نمونه کارهای این شغال پیر را هم در عراق و افغانستان و لیبی و... به وضوح مشاهده کرده ایم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала