گزارش و تحلیل

آیا روسیه از سلاح هسته ای بر علیه مزدوران اوکراین استفاده خواهد کرد؟

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر РСЗО 9К55 "Град-1" реактивной артиллерии 85-й отдельной мотострелковой бригады 2-го армейского корпуса ВС РФ
РСЗО 9К55 Град-1 реактивной артиллерии 85-й отдельной мотострелковой бригады 2-го армейского корпуса ВС РФ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2024
اشتراک
بر اساس شواهد موجود اکثریت نیروهایی که اخیرا به عنوان اوکراینی وارد خاک روسیه شده اند غیر اوکراینی هستند و بسیاری از آنها مزدوران وابسته به کشورهای ناتو و یا داعش هستند که توسط غربی ها جمع آوری شده اند تا وارد خاک روسیه شوند.
اینها نیروی رسمی ارتش یک کشور متخاصم به حساب نمی آیند بلکه طبق همه معیارهای بین المللی تروریست هایی به حساب می آیند که وارد خاک کشوری دیگر شده اند.
برخی محافل این روزها سوال می کنند وقتی روسیه میبیند این مزدوران وارد خاک این کشور شده اند چرا از سلاح های پیشرفته تر خود بر علیه آنها استفاده نمی کند و چرا مثلا اینها را با سلاح هسته ای هدف قرار نمی دهد تا همه شان نیست و نابود شوند و عبرتی شوند برای هر کس که جسارت ورود به خاک روسیه به سرش می آید؟
این در حالی است که دکترین هسته ای روسیه هم بر اساس آن تدوین شده که اگر خاک روسیه هدف دشمنان قرار گیرد روسیه از تسلیحات هسته ای خود استفاده می کند.
البته روسیه سلاح های دیگری هم دارد که بسیار پیشرفته هستند و می توانند همه تروریست هایی که وارد خاک روسیه شده اند را نیست و نابود کند.
شاید بتوان گفت مشکل اصلی روسیه در این است که هنوز بسیاری از شهروندان روسیه در آن مناطق هستند که امکان خروج پیدا نکرده اند و از سوی دیگر از نظر معنوی ممکن است روسیه نخواهد از این تسلیحات درون خاک خود استفاده کند.
ولی خوب روسیه این امکان را دارد که خطوط پشتیبانی این تروریست ها را با تسلیحات پیشرفته خود هدف قرار دهد به گونه ای که دیگر اینها هیچ پشتیبانی نداشته باشند و بعد آرام آرام به شکار تروریست ها درون خاک روسیه بپردازد.
هیچ هم بعید نیست که روسیه دست به چنین کاری بزند و یک بار برای همیشه کشورهای غربی را متوجه کند که اگر از حد خود بگذرند پاسخ غیر متعارفی دریافت خواهند کرد.
آنچه مسلم است این می باشد که تصور اینکه این تروریستها برای مدت طولانی ای بتوانند درون خاک روسیه باقی بمانند تصوری ساده لوحانه بیش نیست و قطعا روسیه همه اینها را نابود خواهد کرد.
همچنین تصور اینکه استفاده از سلاح های غربی درون خاک روسیه بی پاسخ می ماند هم تصور ساده لوحانه ای بیش نیست.
امروزه کشورهای غربی مخصوصا ایالات متحده در جبهه های زیادی درگیر می باشند و راحت ترین کار برای روسیه این است که به تلافی تحویل دادن تسلیحات پیشرفته که بر علیه خاک روسیه استفاده شده تسلیحاتی در اختیار دشمنان کشورهای غربی مخصوصا ایالات متحده قرار دهد که می تواند معادلات آمریکایی ها را بر هم زند.
اگر تا به حال روسیه چنین تسلیحاتی را در اختیار دشمنان آمریکا قرار نداده به این دلیل بوده که می خواسته موازنه ای را حفظ کند ولی حالا که غربی ها این موازنه را به هم زدند دیگر خودشان باید تاوان آن را نیز بدهند.
به عنوان مثال می گویم، در اولین درگیری ای که ممکن است آمریکایی ها با کشورهای دیگر داشته باشند هیچ بعید نیست به یکباره به خود بیایند و ببینند کل ناوهای جنگی شان از ناو هواپیما بر گرفته تا ناوهای جنگی پشتیبانی با سلاح های روسی غرق شده، هر چه قدر هم تمرکز این ناوها در نقطه ای بیشتر شود قطعا هدف قراردادن آنها راحت تر خواهد بود.
البته این ماجرا می تواند برای انگلیس و آلمان وفرانسه نیز رخ دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала