- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

انهدام یک انبار مخفی ارتش اوکراین در استان اودسا که مزدوران انگلیسی در آنجا حضور داشتند

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر سامانه موشکی عملیاتی - تاکتیکی "اسکندر"
سامانه موشکی عملیاتی - تاکتیکی اسکندر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2024
اشتراک
سرگئی لبدف، هماهنگ کننده سازمان مخفی ضد فاشیستی در اوکراین اعلام کرد نیروهای مسلح روسیه به یک انبار مخفی در بندر چرنومورسک در استان اودسا که مزدوران انگلیسی در آنجا مستقر بودند، ضربه وارد کردند.
به گزارش اسپوتنیک، لبدف گفت: "طبق گفته رفقای محلی، این انبار مهمات که بتازگی بطور محرمانه موشک ها یی به آنجا رسانده شده بود، مورد اصابت قرار گرفت.
از محل حادثه گزارش دادند که این حمله حوالی ساعت 4 صبح به وقت محلی صورت گرفت. بعد از 30-40 دقیقه یک ماشین با به صدا در آوردن صدای آژیر به سمت رومانی حرکت کرد.
لبدف به نقل از یکی از منابع در اودسا گفت: "افراد ما در ارتباط با پزشکی تایید می‌کنند که انگلیسی‌ها به سمت رومانی تخلیه شدند".
پیشتر وزارت دفاع روسیه گزارش داده بود که در جریان حمله با استفاده از سامانه موشکی عملیاتی - تاکتیکی "اسکندر"، دو موشک انداز پدافند هوایی پاتریوت و یک ایستگاه راداری Giraffe نیروهای مسلح اوکراین در منطقه اودسا جنوبی منهدم شد.
در پاسخ به حملات نیروهای مسلح اوکراین به اهداف غیرنظامی، نیروهای روسی مرتباً حملات هدفمندی را علیه مکان‌های پرسنل، تجهیزات و مزدوران و همچنین زیرساخت‌های تأسیسات انرژی، صنایع دفاعی، فرماندهی نظامی و ارتباطات اوکراین انجام می‌دهند.
همزمان، دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه بارها تاکید کرده است که ارتش روسیه به ساختمان های مسکونی و مؤسسات اجتماعی حمله نمی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала