گزارش و تحلیل

اوکراین تصمیم گرفت بلاروس را تحریک کند؛ مینسک پاسخ قاطعی داد

© Sputnik / Mihail Mokrushinاوکراین تصمیم گرفت بلاروس را تحریک کند؛ مینسک پاسخ قاطعی داد
اوکراین تصمیم گرفت بلاروس را تحریک کند؛ مینسک پاسخ قاطعی داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2024
اشتراک
رسانه: بلاروس به تحریکات اوکراین پاسخ داد، "بازی" رژیم کی یف و ناتو برای آنها بسیار بد تمام خواهد شد.
اسپوتنیک نظر یکی از کاربران پورتال چینی سوهو را در مورد وضعیت مرز بلاروس و اوکراین برای شما آورده است.
کی یف به طور مرتب در مرز بلاروس با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، شناسایی انجام می دهد. به گفته طرف بلاروسی، یک پهپاد اوکراینی در مرز نزدیک شهر موزیر مشاهده شد. مرزبانان موفق شدند آن را ساقط کنند.
با نگرانی از اینکه کی یف اخیراً مقادیر زیادی از تجهیزات شناسایی و زرادخانه‌های تسلیحاتی را در مرز مشترک با بلاروس قرار داده است، مینسک تصمیم گرفت پاسخ دهد و نیروها را مستقیماً به مرزهای اوکراین منتقل کرد. کارشناسان نظامی معتقدند که بلاروس اقدامات بسیار قاطعی انجام داده است.
اما توجه دقیق ناتو به مرزهای بلاروس طبعا باید به عنوان یک تهدید تلقی شود. مینسک آشکارا به ایالات متحده هشدار داد که پایگاه های نظامی آمریکا در 15 کیلومتری مرز بلاروس یک تهدید جدی برای امنیت ملی است و آمریکا باید منتظر اقدامات تلافی جویانه باشد. پاول موراویکو رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بلاروس گفت که ارتش به هر تحریکی پاسخ می دهد و در صورت حمله ضربه قاطعی به دشمن وارد می کند. در آن زمان بلاروس و روسیه در حال انجام تمرینات تاکتیکی هسته ای مشترک بودند. بنابراین، جهان فکر کرد که مینسک به سادگی سعی می کند خود را با صدای بلند اعلام کند. با این حال چند روزی نگذشته بود که ارتش بلاروس در مرز اوکراین ظاهر شد.
Кандидат в президенты от партии Слуга народа Владимир Зеленский с супругой Еленой - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2024
گزارش و تحلیل
مردم اوکراین می میرند خانواده زلنسکی عشق می کنند
آیا بلاروس قادر است در درگیری روسیه و اوکراین خود را نمایان کند؟
موقعیت جغرافیایی بلاروس، درست بین ناتو و روسیه، نقش مهمی ایفا می کند. حتی اگر سربازان بلاروس مستقیماً با نیروهای مسلح اوکراین نبرد نکنند، موشک‌های آنها با برد 200 کیلومتر به ارتش روسیه کمک ‌خواهد کرد تا ارتباط ریلی لهستان به کی یف را قطع کند. و زرادخانه های ناتو مستقر در مرز لهستان در منطقه انهدام موشک های "پولونز" بلاروس قرار دارند. علاوه بر این، بلاروس کریدور سووالکی را کنترل می کند که خط اصلی برای انتقال نیروهای ناتو به کشورهای بالتیک می باشد. اگر بلاروس در درگیری مداخله کند، می تواند این کانال مهم برای اوکراین را مسدود کند.
همانطور که می دانید، روسیه و بلاروس مدت هاست قرارداد ایجاد دولت اتحادیه را امضا کرده اند. به دلیل تحریکات اتحاد آتلانتیک شمالی و کی یف، مینسک می تواند در این درگیری شرکت کند.
در ارتش منظم و نیروهای ذخیره بلاروس بیش از 300 هزار پرسنل نظامی وجود دارد. گردان های موشک های دوربرد و پارک جنگنده رهگیر میگ-31 وجود دارد. مداخله آنها می تواند به ارتش روسیه مزیت جدی بدهد. همچنین برای تضمین امنیت، روسیه تعداد زیادی سلاح هسته ای تاکتیکی را در بلاروس مستقر کرده است. از این رو همه چیز به این امر بستگی دارد که ناتو چه واکنشی نشان خواهد داد و آیا جرات اقدام علیه مینسک را خواهد داشت یا خیر.
نویسنده: کاپیتان لانگ یانگ (龙炎校尉)
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала