- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

اذعان زلنسکی به ناکارآمدی سامانه های پاتریوت در برابر بمب های هوایی روسیه

© AP Photo / Evan VucciПрезидент Украины Владимир Зеленский слушает во время встречи с президентом Джо Байденом в Вашингтоне, США
Президент Украины Владимир Зеленский слушает во время встречи с президентом Джо Байденом в Вашингтоне, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2024
اشتراک
ولادیمیر زلنسکی گفت که سیستم‌های پدافند هوایی آمریکایی پاتریوت که به طور گسترده تبلیغ می‌شود، به اوکراین در برابر بمب‌های هوایی هدایت شونده مورد استفاده روسیه، کمکی نمی کند.
زلنسکی در مصاحبه با فیلادلفیا اینکوایرر گفت که اوکراین به دلیل هزینه موشک‌های این سامانه نمی‌تواند سامانه‌های دفاع هوایی کافی برای مقابله با بمب هایی هوایی هدایت شونده را در اختیار داشته باشد.
زلنسکی گفت: "اگر هزینه و تعداد موشک‌های پاتریوت و بمب های هدایت شونده را در نظر بگیریم، هیچ‌وقت هزاران موشک در ماه نخواهیم داشت... زیرا قیمت هر موشک حدود سه میلیون است. در اینجا مسئله فقط پول نیست، بلکه در این میزان تولید نمی شود؛ بنابراین پاتریوت نمی تواند با بمب های هوایی هدایت شونده مبارزه کند."
نیروهای هوافضای روسیه در عملیات ویژه به طور فعال از بمب های هوایی مجهز به ماژول های برنامه ریزی و هدایت شونده استفاده می کنند.
روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین در حل و فصل این بحران تداخل ایجاد می کند، کشورهای ناتو را مستقیماً در درگیری دخالت می دهد و "بازی با آتش" است. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو مستقیماً در این درگیری دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه و ارسال سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیای کبیر، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها. کرملین اعلام کرد که پمپاژ تسلیحات از غرب به اوکراین کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی بر آن خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала