- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

هلسینکی نیروهای ارتش اوکراین را در قلمروی خود آموزش می دهد-وزیر دفاع فنلاند

© Sputnik / Илья Питалев /  مراجعه به بانک تصاویر سفارت فنلاند در روسیه
سفارت فنلاند در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2024
اشتراک
آنتی هاکانن، وزیر دفاع فنلاند گفت که ارتش اوکراین توسط مربیان فنلاندی، از جمله در خود فنلاند آموزش می بینند.
وزیر دفاع فنلاند گفت: "ما رویدادهای آموزشی کوچکی را در فنلاند برگزار کردیم. در عمل، آموزش فنی مربوط به تجهیزات خاصی بود."
به گفته وزیر دفاع فنلاند، 20 مربی فنلاندی در چارچوب ماموریت اینترفلکس بریتانیا در آموزش نظامیان اوکراینی در بریتانیا شرکت کردند و حدود 50 مربی در مأموریت اتحادیه اروپا برای آموزش نیروهای اوکراینی حضور داشتند.
به گفته هاکانن، در هر دو عملیات، بیشتر مربیان از اعضای حرفه ای نیروهای دفاع فنلاند بودند، اما نیروهای ذخیره نیز وجود داشتند.
روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین در حل و فصل این بحران تداخل ایجاد می کند، کشورهای ناتو را مستقیماً در درگیری دخالت می دهد و "با آتش بازی می کند". سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو مستقیماً در این درگیری دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه و ارسال سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیای کبیر، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها. کرملین اعلام کرد که پمپاژ تسلیحات از غرب به اوکراین کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی بر آن خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала