وزیر دفاع روسیه از خطر تشدید تنش در رابطه با تحویل تسلیحات آمریکایی به اوکراین سخن گفت

© SputnikAndreï Belooussov
Andreï Belooussov - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2024
اشتراک
وزارت دفاع روسیه گزارش داد، آندری بلائوسوف و لوید آستین وزرای دفاع روسیه و ایالات متحده گفتگوی تلفنی انجام داده و درباره وضعیت درگیری در اوکراین تبادل نظر کردند
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره آمده است: "به ابتکار طرف آمریکایی، گفتگوی تلفنی بین آندری بلوسف، وزیر دفاع روسیه و ال. آستین، وزیر دفاع ایالات متحده انجام شد".
خاطرنشان می شود که بلائوسف به خطر تشدید بیشتر تنش در ارتباط با ادامه عرضه تسلیحات آمریکایی به نیروهای مسلح اوکراین اشاره کرد.
طرفین در مورد سایر موضوعات نیز گفتگو کردند.
روز سه شنبه، سی ان ان به نقل از مقامات گزارش داد که کاخ سفید در تلاش است تا ممنوعیت عملی فعالیت پیمانکاران نظامی در اوکراین را لغو کند. مشخص شد که جو بایدن، رئیس جمهور این کشور هنوز این تصمیم را نگرفته است، اما در صورت تایید، می تواند از اوایل امسال اجرایی شود. منابع این کانال امیدوارند که پیمانکاران به سرعت بخشیدن به تعمیر و نگهداری تجهیزات مورد استفاده توسط نیروهای مسلح اوکراین کمک کنند.
Военнослужащие заряжают РСЗО 9К55 Град-1 на Артемовском направлении - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2024
گزارش و تحلیل
مداخلات آمریکا مانعی در مسیر پایان درگیریهای روسیه و اوکراین
اخیراً در غرب هر چه بیشتر در مورد مداخله مستقیم در مناقشه اوکراین و شروع جنگ با مسکو صحبت می شود. از جمله امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اظهار داشت که پاریس امکان اعزام نیرو به منطقه جنگی را در صورت پیشروی روسیه و درخواست کمک کیف، منتفی نمی داند. او همچنین مدعی شد که "بسیاری از کشورها" با رویکرد او موافق هستند.
همزمان، مکرون هم در داخل کشور و هم در میان متحدان بین المللی با انتقاداتی مواجه شد و در اوایل ماه مه اظهارات وی توسط ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو تکذیب شد. به گفته وی، قرار نیست ناتو نیرو به اوکراین بفرستد و کیف این درخواست را نکرده است.
در همان زمان، مجله اشپیگل نوشت که کشورهای بالتیک و لهستان به آلمان در مورد انتقال احتمالی سربازان به جمهوری پس از شوروی در صورتی که اوضاع برای آن نامطلوب باشد، "هشدار" می‌دهند.
کرملین چنین ایده هایی را دور بی سابقه تشدید تنش خواند که نیازمند توجه و تدابیر ویژه است.
همانطور که ولادیمیر پوتین در مصاحبه با تاکر کارلسون، روزنامه نگار آمریکایی تاکید کرد، مسکو قصد ندارد به کشورهای ناتو حمله کند، زیرا انجام این کار فایده ای ندارد. رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که سیاستمداران غربی مرتباً مردم را با تهدیدی خیالی می ترسانند تا توجه را از مشکلات داخلی منحرف کنند.
در شرایط چنین اظهارات خصمانه ای، رزمایش نیروهای موشکی منطقه نظامی جنوبی به دستور رئیس جمهور در روسیه آغاز شد. در جریان این مانورها سربازان استفاده از سلاح های هسته ای غیر استراتژیک را تمرین می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала