نگرانی بایدن از عواقب تحریم ها علیه روسیه

© AP Photo / Evan Vucci Joe Biden
 Joe Biden - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2024
اشتراک
دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور نگران است که تحریم های نفتی علیه روسیه، ایران و ونزوئلا منجر به افزایش قیمت نفت شود.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال مقاله ای در اینباره منتشر کرده است.
این روزنامه به نقل از منابع خود می نویسد که دولت بایدن در آستانه انتخابات ماه نوامبر، خواهان حفظ ثبات قیمت گاز و تشویق عرضه نفت به بازارهای جهانی است، اما در کنار این موضوع، اولویت دیگر این کشورهمچنان انجام اقدامات سختگیرانه علیه روسیه، ایران و ونزوئلا است.
در مقاله وال استریت ژورنال آمده است: "این سیاست منجر به تحریم‌های نرم‌تر از حد انتظار علیه تولیدکنندگان بزرگ نفت شده است".
یک مقام ارشد دولت ایالات متحده به این روزنامه گفت که رئیس جمهور می خواهد هر کاری که ممکن است انجام دهد تا پایین ترین قیمت بنزین برای مصرف کنندگان آمریکایی را تأمین کند زیرا این امر بر زندگی روزمره خانواده ها تأثیر می گذارد.
مقر ناتو در بروکسل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2024
در آمریکا از ناتو خواستند برای "جنگ طولانی" با روسیه آماده شود
جان اسمیت، رئیس پیشین دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، گفت که ایالات متحده و متحدانش تحریم ها را "بسیار بسیار با احتیاط اعمال می کنند تا بیش از حد در اعمال آنها تند روی نکرده و به عملکرد اقتصادهای غربی آسیب نرسانند."
ایگور سچین، رئیس شرکت نفت "روس نفت" روسیه ، پیشتر گفته بود که ایالات متحده برای کنترل بازار جهانی انرژی از تحریم ها و سایر ابزارهای موجود استفاده می کند. به گفته وی، تحریم های غیرقانونی آمریکا از سال 2016 علیه ونزوئلا، ایران و روسیه در مجموع بر حدود 18 میلیون بشکه نفت در روز تأثیر گذاشته و به آمریکا کمک کرده تا سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار بگیرد. وی خاطرنشان کرد: در نتیجه این سیاست، منابع انرژی صادرات عمده ایالات متحده شده است.
فدراسیون روسیه بارها اعلام کرده است که این کشور با فشارهای تحریمی که غرب از چندین سال پیش بر علیه روسیه اعمال کرده و همچنان در حال افزایش است، مقابله خواهد کرد. مسکو خاطرنشان کرد که غرب شجاعت پذیرش شکست تحریم ها علیه فدراسیون روسیه را ندارد. در خود کشورهای غربی بارها نظراتی مبنی بر بی اثر بودن تحریم های ضد روسی مطرح شده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала