در آمریکا از ناتو خواستند برای "جنگ طولانی" با روسیه آماده شود

© AP Photo / Olivier Matthysمقر ناتو در بروکسل
مقر ناتو در بروکسل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2024
اشتراک
بر اساس گزارشی که روز سه شنبه توسط تحلیلگران مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی مستقر در واشنگتن (CSIS) منتشر شد، کشورهای ناتو باید با افزایش هزینه های دفاعی و تقویت قابلیت های صنایع نظامی خود برای سناریوی "جنگ طولانی" با روسیه آماده شوند.
به گزارش اسپوتنیک، زمان انتشار این گزارش همزمان با نشست ناتو واشنگتن در ماه ژوئیه بوده که در آن روسیه جایگاه اصلی را در دستور کار دارد. در این گزارش آمده است که طی دو سال گذشته، این ائتلاف به لطف نظریه ای که در نشست تابستانی 2022 در مادرید به تصویب رسید، "پیشرفت قابل توجهی" در آماده سازی برای درگیری احتمالی با مسکو داشته است.
این نظریه در سند "بازگشت به عقب به سوی آینده" نامیده می شود که اشاره ای به واقعیت های جنگ سرد است. روسیه جایگاه مهم‌ترین و مستقیم‌ترین تهدید امنیتی را در این نظریه دریافت کرده و از این رو محققان در این فکر هستند که آیا در واقعیت‌های کنونی، ناتو آماده جنگی طولانی با روسیه است؟
پرچم های اوکراین و ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2024
گزارش و تحلیل
ناتو بدنبال بحرانی تازه برای اوکراین
نویسندگان گزارش استدلال می کنند "نتیجه گیری های گزارش نشان می‌دهد که ناتو از نظر افزایش هزینه‌های دفاعی، آمادگی نیرو، فرماندهی و کنترل، رزمایش ها ، و پیوستن فنلاند و سوئد پیشرفت قابل‌توجهی داشته و آماده است تا جنگی طولانی را به راه بیندازد".
به گفته تحلیلگران، برای تکمیل آمادگی برای چنین سناریویی، متحدان " باید هزینه بازهم بیشتری بپردازند، قابلیت‌های نظامی-صنعتی ایجاد کرده، کمبودهای مهم در سلاح‌ها را رفع نموده و استحکام و پایداری ملی خود را تقویت کنند".
اخیراً در غرب به طور فزاینده ای اظهاراتی درباره درگیری احتمالی روسیه و ناتو شنیده است. در کرملین خاطرنشان کرد که روسیه تهدیدی ایجاد نکرده و هیچ کشوری را تهدید نمی کند، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع آن خطرناک است نادیده نخواهد گرفت. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با تاکر کارلسون روزنامه نگار آمریکایی توضیح داد که مسکو قصد ندارد به کشورهای ناتو حمله کند و این کارهیچ معنایی ندارد. پوتین خاطرنشان کرد که سیاستمداران غربی مرتباً مردم خود را با تهدید خیالی روسیه می ترسانند تا توجه را از مشکلات داخلی منحرف کنند، اما "مردم باهوش به خوبی درک می کنند که این خطر، جعلی است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала