پیشنهادات صلح روسیه برای اوکراین همچنان به قوت خود باقی است

© AP Photo / U.S. Army/John HamiltonАмериканская ракета ATACMS на ракетном полигоне Уайт Сэндс в США, Архивное фото
Американская ракета ATACMS на ракетном полигоне Уайт Сэндс в США, Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2024
اشتراک
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روسیه گفت، پیشنهادات صلح روسیه برای اوکراین همچنان به قوت خود باقی است، چارچوب زمانی آن اعلام شده است.
دیمیتری پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادات صلح برای اوکراین با توجه به حمله تروریستی به سواستوپل در تاریخ 23 ژوئن به قوت خود باقیست یا خیر، اظهار داشت:" بله، خود رئیس جمهور به این سوال پاسخ داد، اگر یادتان باشد در کنفرانس مطبوعاتی در هانوی(ویتنام) پاسخ داد و در آنجا درباره چارچوب زمانی توضیحاتی ارائه داد."
وی گفت که، دست داشتن ایالات متحده آمریکا در درگیری ها که در نتیجه آن غیرنظامیان روسی کشته می شوند، نمی تواند بدون عواقب باشد.
روز گذشته در ساعت 12:15 به وقت مسکو، نیروهای مسلح اوکراین با پنج موشک عملیاتی-تاکتیکی آمریکایی آتاکز مجهز به کلاهک خوشه ای حمله تروریستی به منطقه سواستوپل انجام دادند. پدافند هوایی روسیه چهار موشک را رهگیری کرد. انفجار کلاهک خوشه ای پنجمین موشک آمریکایی در هوا منجر به تلفات زیادی در بین غیرنظامیان در سواستوپل شد. بر اساس آخرین آمارهای دولتی، در این حملات چهار نفر کشته شد، شمار زیادی نیز زخمی شدند.
دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که با توجه به استفاده از موشک های آمریکایی در حمله به کریمه، آیا مسکو به دنبال اقدامات تلافی جویانه با ماهیت دیپلماتیک یا غیر دیپلماتیک علیه ایالات متحده هست یا خیر، گفت: "البته دخالت و دست داشتن ایالات متحده آمریکا در اقدامات نظامی، دخالت مستقیم در اقدامات خصمانه ای که منجر به کشته شدن غیرنظامیان روسی می‌شود، قطعا نمی‌تواند بدون پاسخ و عواقب باشد، نوع و چگونگی آن را زمان مشخص خواهد کرد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала