سیارتو: اروپا با تصمیم اختصاص درآمد از دارایی روسیه به اوکراین از خط قرمز عبور کرده است

© iStock.com / Anna Linda KnollФлаг Венгрии и флаг Европейского Союза на финансовом здании в Будапеште, Венгрия
Флаг Венгрии и флаг Европейского Союза на финансовом здании в Будапеште, Венгрия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2024
اشتراک
پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان گفت، تصمیم اتحادیه اروپا برای تخصیص درآمدهای حاصل از دارایی های مسدود شده مسکو به کی یف، بدون توجه به نظر مجارستان، عدول بی شرمانه از خطوط قرمز است.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پیشتر گفته بود که تصمیم برای استفاده از درآمدهای دارایی های مسدود شده روسیه برای کمک نظامی به کی یف بدون تصمیم متفق القول امکان پذیر است امری که از وتوی مجارستان جلوگیری می کند.
سیارتو پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ که از شبکه تلویزیونی " ام1"پخش می شد، به خبرنگاران مجارستانی گفت: " امروز اعلام شد که اتحادیه اروپا 1.4 میلیارد یورو از صندوق صلح اروپا برای تامین مالی تسلیحات به اوکراین استفاده خواهد کرد، علیرغم این واقعیت که مجارستان با این امر موافق نیست، اما با نقض کامل قوانین اتحادیه اروپا، مجارستان به سادگی از تصمیم گیری در این زمینه مبرا شد."
به گفته وی، این بخشی از درآمد حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه است که اتحادیه اروپا تصمیم گرفت "بدون در نظر گرفتن حق رای مجارستان" به اوکراین ارسال کند. پیشتر در نشستی دیگری مجارستان از رای گیری در مورد این موضوع خودداری کرده بود.
وی در ادامه بیان داشت: "این عبور بی شرمانه از خط قرمز قوانین عمومی اتحادیه اروپا بود که در گذشته هرگز رخ نداده بود."
وی افزود که کسانی که طرفدار کنار گذاشتن مجارستان از این تصمیم بودند، کسانی بودند که با صدای بلند از حاکمیت قانون و دموکراسی دفاع کردند.
وی همچنین افزود که انتقال دوره آموزش نظامیان اوکراینی توسط مربیان کشورهای اتحادیه اروپا به اوکراین، یک خط قرمز دیگری است و اولین گام برای اعزام نیروهای غربی به آنجا است
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала