پس از سفر پوتین به کره شمالی، آمریکا تصمیم گرفت گامی از روی ناامیدی بردارد

CC BY 2.0 / Official U.S. Navy Page / The USS Theodore Roosevelt transits the Pacific Oceanناو هواپیمابر تئودور روزولت
ناو هواپیمابر تئودور روزولت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2024
اشتراک
ناو هواپیمابر اتمی آمریکایی "تئودور روزولت" در واکنش به تقویت همکاری بین روسیه و کره شمالی وارد بندر بوسان کره جنوبی شد.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را خبرگزاری یونهاپ منتشر کرده است.
در مطلب منتشره آمده است:" نیروی دریایی ارتش آمریکا اعلام کرد که ناو یو اس اس تئودور روزولت (CVN-71) در چارچوب نمایش قدرت در برابر تهدیدهای فزاینده از سوی کره شمالی، همزمان با تعمیق همکاری نظامی کره شمالی با روسیه، وارد بندر دریایی در شهر بوسان شد".
این ناو هواپیمابر توسط ناوشکن های آمریکایی Halsey و Daniel Inouye اسکورت می شود. این رزمناو ایالات متحده همچنین برای شرکت در رزمایش برنامه ریزی شده با حضور ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی در اواخر ژوئن وارد شده است.
سران روسیه و کره شمالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2024
سران روسیه و کره شمالی توافقنامه مشارکت جامع راهبردی حاوی کمک به همدیگر در صورت تجاوز را امضا کردند
همه اینها در شرایط ترس از تقویت بیشتر همکاری بین پیونگ یانگ و مسکو پس از سفر دولتی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به کره شمالی اتفاق می افتد.
رهبر روسیه از 18 تا 19 ژوئن از کره شمالی بازدید کرد. مسکو و پیونگ یانگ در پی مذاکرات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با حضور هیئت های دو کشور، توافق نامه مشارکت راهبردی جامو ، توافق نامه همکاری در زمینه بهداشت، آموزش پزشکی و علم را امضا کردند. همچنین درباره ساخت پل جاده ای بر روی رودخانه توماننایا در مرز دو کشور توافق حاصل شد. در پی این مذاکرات، پوتین گفت که همکاری نظامی و فنی با کره شمالی را منتفی نمی داند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала