سران روسیه و کره شمالی توافقنامه مشارکت جامع راهبردی حاوی کمک به همدیگر در صورت تجاوز را امضا کردند

© Sputnik / Gavriil Grigorov/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر سران روسیه و کره شمالی
سران روسیه و کره شمالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2024
اشتراک
ولادیمیر پوتین و کیم جونگ اون، سران روسیه و کره شمالی در پایان مذاکرات خود توافقنامه مشارکت جامع راهبردی دو کشور را امضا کردند.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک، سران روسیه و کره شمالی توافقنامه مشارکت جامع راهبردی را امضا کردند.
ولادیمیر پوتین پس از مذاکرات با کیم جونگ اون در پیونگ یانگ گفت که توافقنامه مشارکت راهبردی جامع بین روسیه و کره شمالی کمک رسانی به یکدیگر در صورت تجاوز به یکی از دو کشور را در نظر می گیرد.
رئیس جمهور روسیه گفت: "توافقنامه مشارکت همه جانبه که امروز امضا شد، از جمله کمک های متقابل را در صورت تجاوز به یکی از طرف های این توافق را در نظر می گیرد".
در این زمینه، رهبر روسیه به اظهارات ایالات متحده و سایر کشورهای عضو ناتو در مورد ارسال سامانه‌های دوربرد با دقت بالا، هواپیماهای F-16 و سایر سلاح‌ها و تجهیزات به اوکراین برای حمله به خاک روسیه جلب توجه کرد.
پوتین تاکید کرد: این فقط یک بیانیه نیست، این در حال حاضر نیز اتفاق می افتد و همه اینها نقض فاحش محدودیت هایی است که کشورهای غربی در چارچوب انواع تعهدات بین المللی پذیرفته اند.
وی موضع واقع بینانه و سنجیده رهبری کره شمالی در قبال بحران اوکراین را تاییدی بر خط مشی مستقل این کشور خواند.
پوتین تصریح کرد که روسیه همکاری های فنی- نظامی با کره شمالی را طبق توافقنامه امضا شده مستثنی نمی کند.
مذارکارت روسیه و کره شمالی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2024
مذاکرات پوتین و کیم جونگ اون با شرکت اعضای هیأت ها در پایتخت کره شمالی پایان یافت + عکس
پیش از این، پوتین سند تهیه شده را بنیادین خواند و خاطرنشان کرد که این سند اساس روابط روسیه و کره شمالی برای سال‌های آینده خواهد بود.
امروز قبل از آن دو رهبر گفتگوی رو در روی خود در پیونگ یانگ را پس از گذشت حدود دو ساعت به پایان رساندند و در ادامه، سران طی یک پیاده روی غیررسمی در اطراف اقامتگاه "کومسوسان" و نوشیدن چای به گفتگو ادامه می دهند.
پوتین و کیم جونگ اون امروز همچنین مذاکرات گسترده ای را با حضور هیئت های دو کشور انجام دادند. مدت زمان آنها کمی بیش از یک ساعت و نیم به طول انجامید.
قرار است امروز سران دو کشور برای رسانه ها بیانیه داشته باشند و سپس به گفتگو با یکدیگر ادامه دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала