اسرائیل وعده داده که اقداماتی را برای توقف حملات جدید حزب الله انجام دهد

© AP Photo / Oded Baliltyاسرائیل وعده داده که اقداماتی را برای توقف حملات جدید حزب الله انجام دهد
اسرائیل وعده داده که اقداماتی را برای توقف حملات جدید حزب الله انجام دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2024
اشتراک
ایسرائل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل گفت که اسرائیل نمی تواند اجازه حملات جدید جنبش شیعی حزب الله لبنان به خاک خود را بدهد و به زودی "تصمیمات لازم" را اتخاذ خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وی در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: "اسرائیل نمی‌تواند اجازه دهد که حزب‌الله به حملات خود به خاک و شهروندانش ادامه دهد و ما به زودی تصمیمات لازم را خواهیم گرفت".
ارتش اسرائیل روز سه شنبه از تصویب طرح های رزمی برای حمله به لبنان خبر داد. پس از این، ایسرائل کاتز، وزیر امور خارجه این کشور تهدید کرد که جنبش شیعی حزب الله لبنان را نابود خواهد کرد و در صورت وقوع یک جنگ تمام عیار به لبنان آسیب جدی وارد خواهد کرد و افزود: اسرائیل به لحظه تصمیم گیری برای تغییر مقررات در جبهه شمالی نزدیک است.
آمریکا به اسرائیل: در صورت جنگ با حزب الله از شما حمایت خواهیم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2024
آمریکا به اسرائیل: در صورت جنگ با حزب الله از شما حمایت خواهیم کرد
حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله نیز روز چهارشنبه گفت که در صورت تشدید درگیری‌ها، این جنبش می‌تواند به شمال اسرائیل حمله کند.
وضعیت در مرز اسرائیل و لبنان پس از آغاز عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه در اکتبر 2023 بدتر شد. ارتش اسرائیل و رزمندگان حزب الله لبنان روزانه مواضع یکدیگر را در مناطق مرزی تیراندازی می کنند. به گفته وزارت خارجه لبنان، حدود 100 هزار نفر در جنوب لبنان به دلیل گلوله باران اسرائیل مجبور به ترک خانه های خود شدند. طرف اسرائیلی از حدود 80 هزار نفر از ساکنان شمال اسرائیل خبر داد که در وضعیت مشابهی قرار گرفتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала