آمریکا به اسرائیل: در صورت جنگ با حزب الله از شما حمایت خواهیم کرد

© AP Photo / Ohad Zwigenbergآمریکا به اسرائیل: در صورت جنگ با حزب الله از شما حمایت خواهیم کرد
آمریکا به اسرائیل: در صورت جنگ با حزب الله از شما حمایت خواهیم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2024
اشتراک
سی ان ان به نقل از یک مقام بلندپایه آمریکایی که نامش فاش نشده گزارش داد، ایالات متحده به اسرائیل اطمینان داده است که در صورت جنگ تمام عیار با جنبش شیعی حزب الله لبنان، آماده حمایت از تل آویو خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، سی بی اس نیوز اطلاع داده بود که مقامات آمریکایی نگران هستند که اسرائیل جنگ را با جنبش شیعی حزب الله لبنان آغاز کند و بدون حمایت آمریکا از عهده آن بر نیاید.
در خبر سی ان ان آمده است: "مقامات ارشد ایالات متحده به هیئتی از مقامات ارشد اسرائیل اطمینان دادند که اگر جنگی تمام عیار در مرز شمالی اسرائیل بین اسرائیل و حزب الله رخ دهد، دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، آمادگی کامل برای حمایت از متحد خود را دارد.
این مقام به شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت که این تضمین ها در جریان سفر هفته جاری به واشنگتن به هیئت اسرائیلی ابلاغ شده است. به گفته منابع، در این دیدار با مقامات دولت بایدن وضعیت مرزهای شمالی اسرائیل، ایران و همچنین مذاکرات برای آتش بس و آزادی گروگان ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به گفته این مقام آمریکایی، آمریکا ضمن ابراز آمادگی برای ارائه کمک های لازم به اسرائیل در صورت جنگ با حزب الله، اعلام کرد که نیروهای آمریکایی را در منطقه درگیری احتمالی مستقر نخواهد کرد.
Палестинцы обходят лужу перед разрушенными зданиями и палатками в Хан-Юнисе, Палестина - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2024
گزارش و تحلیل
قمار اسرائیل به حساب آمریکا
پیش از این، سی ان ان به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که مقامات آمریکایی نگرانند که در صورت وقوع یک جنگ تمام عیار بین اسرائیل و جنبش حزب الله لبنان، سامانه های پدافند هوایی اسرائیل از جمله سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین، نتوانند با حملات به شمال این کشور مقابله کنند.
ارتش اسرائیل روز سه شنبه از تصویب طرح های رزمی برای حمله به لبنان خبر داد. پس از این، ایسرائل کاتز، وزیر امور خارجه این کشور تهدید کرد که جنبش شیعی حزب الله لبنان را نابود خواهد کرد و در صورت وقوع یک جنگ تمام عیار به لبنان آسیب جدی وارد خواهد کرد و افزود: اسرائیل به لحظه تصمیم گیری برای تغییر مقررات در جبهه شمالی نزدیک است.
حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله نیز روز چهارشنبه گفت که در صورت تشدید درگیری‌ها، این جنبش می‌تواند به شمال اسرائیل حمله کند.
وضعیت در مرز اسرائیل و لبنان پس از آغاز عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه در اکتبر 2023 بدتر شد. ارتش اسرائیل و رزمندگان حزب الله لبنان روزانه مواضع یکدیگر را در مناطق مرزی تیراندازی می کنند. به گفته وزارت خارجه لبنان، حدود 100 هزار نفر در جنوب لبنان به دلیل گلوله باران اسرائیل مجبور به ترک خانه های خود شدند. طرف اسرائیلی از حدود 80 هزار نفر از ساکنان شمال اسرائیل خبر داد که در وضعیت مشابهی قرار گرفتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала