ارمنستان کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

© Sputnik / Asatur Yesayantsساختمان وزارت امور خارجه جمهوری ارمنستان
ساختمان  وزارت امور خارجه جمهوری ارمنستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2024
اشتراک
دولت جمهوری ارمنستان اعلام کرد کشور فلسطین را به رسمیت می شناسد.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را وزارت امور خارجه جمهوری ارمنستان روز جمعه در کانال تلگرامی خود منتشر کرده است.
خاطرنشان می شود که وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه و درگیری نظامی جاری از جمله موضوعات اصلی در دستور کار سیاسی بین المللی است که نیاز به حل و فصل دارد.
وزارت امور خارجه جمهوری ارمنستان اعلام کرد:" جمهوری ارمنستان قاطعانه حملات به زیرساخت‌های غیرنظامی، خشونت علیه غیرنظامیان، گروگان‌گیری و اسارت غیرنظامیان در جریان درگیری‌های مسلحانه را رد می‌کند و همچنین به خواسته‌های جامعه بین‌المللی برای آزادی بدون پیش‌شرط آنها می‌پیوندد. جمهوری ارمنستان به قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیوسته که خواستار آتش بس فوری در نوار غزه است. علاوه بر این جمهوری ارمنستان صمیمانه علاقه مند به برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه و صلح بلندمدت بین مردم یهودی و فلسطینی است".
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2024
روسیه: عضویت فلسطین در سازمان ملل میتواند به مذاکرات بین فلسطین و اسرائیل کمک کند
خاطرنشان می شود که ارمنستان در تریبون های مختلف بین المللی همواره طرفدار حل و فصل مسالمت آمیز و همه جانبه مسئله فلسطین بوده و همچنان از راه حل مناقشه اسرائیل و فلسطین بر اساس اصل دو کشور یهودی و عربی حمایت می کند. در بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری ارمنستان آمده است"| ما متقاعد شده‌ایم که این تنها راه تضمین این است که فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌توانند خواسته‌های مشروع خود را تحقق بخشند. بر اساس نکات فوق الذکر، جمهوری ارمنستان بر پایبندی خود به قوانین بین‌المللی، اصول برابری، حاکمیت و همزیستی مسالمت‌آمیز تاکید کرده وکشور فلسطین را به رسمیت می شناسد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала