رسانه‌: کاخ سفید نشست سطح بالای آمریکا و اسرائیل را لغو کرد

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر کاخ سفید
کاخ سفید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2024
اشتراک
کاخ سفید پس از ارسال پیام ویدئویی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در رابطه با امتناع آمریکا از ارسال تسلیحات، نشست سطح بالای آمریکا و اسرائیل را که قرار بود روز پنجشنبه برگزار شود، لغو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، پورتال اکسیوس به نقل از دو مقام آمریکایی این خبر را منتشر کرده است.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در پیام ویدئویی خود، امتناع دولت آمریکا از تامین تسلیحات و مهمات برای کشورش در چند ماه گذشته را "غیر قابل تصور" خواند و ابراز امیدواری کرد که واشنگتن در موضع خود تجدید نظر کند.
دو مقام اسرائیلی و آمریکایی به پورتال گفتند، مشاوران ارشد جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، از این ویدئو بسیار خشمگین شدند و آموس هوخشتاین، مشاور رئیس‌جمهور آمریکا شخصاً این مطلب را به نتانیاهو اعلام کرد. به گفته دو مقام اسرائیلی آشنا به موضوع، هوخشتاین به نتانیاهو گفت که ادعاهای موجود در این ویدئو "بی اساس و گستاخانه" است.
پورتال اکسیوس می نویسد علاوه بر این، مشاوران کلیدی بایدن تصمیم گرفتند گفتگوی راهبردی درباره ایران را که قرار بود شامل ساعت‌ها ملاقات با حضور مقامات وزارت خارجه، پنتاگون و آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا و همچنین همتایان اسرائیلی آنها باشد، لغو کنند.
سربازان اسرائیلی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2024
در آمریکا می ترسند که اسرائیل جنگ با حزب الله را آغاز کند و از عهده اش برنیاید
دو مقام آمریکایی به آکسیوس گفتند که این نشست برای ارسال پیام به مقامات اسرائیل درباره ویدئوی نخست وزیر این کشورلغو شد. یکی دیگر از مقامات آمریکایی به این پورتال گفت که این نشست لغو نشد، اما "به دلیل مشکلات برنامه ریزی" به تعویق افتاد.
مقامات اسرائیلی در گفتگو با این پورتال اضافه کردند: "جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده همچنان با همتای اسرائیلی خود تزاچی هانگبی که قبلاً به ایالات متحده سفر کرده است، دیدار خواهد کرد... یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل نیز قصد دارد در اوایل هفته آینده از این کشور بازدید کند". .
پیش از این، پورتال والا (Walla) به نقل از چند مقام آگاه در آمریکا و اسرائیل اعلام کرده بود که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل در حال مطالعه اطلاعات جدیدی درباره مدل‌سازی رایانه‌ای هستند که اخیراً توسط دانشمندان ایرانی تهیه شده است و می‌تواند از جمله برای تحقیق و توسعه در حوزه سلاح های هسته ای استفاده شود. انتظار می‌رود مقامات ارشد آمریکایی و اسرائیلی روز پنجشنبه در کاخ سفید برای تشکیل نشست کارگروه راهبردی دوجانبه برای بررسی وضعیت برنامه هسته‌ای ایران و سایر موضوعات دیدار کنند. قرار است هیئت آمریکایی به رهبری سالیوان و هیئت اسرائیلی به رهبری هانگبی، وزیر امنیت ملی و ران درمر وزیر امور استراتژیک در این نشست شرکت کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала