در آمریکا می ترسند که اسرائیل جنگ با حزب الله را آغاز کند و از عهده اش برنیاید

© AP Photo / Ohad Zwigenbergسربازان اسرائیلی
سربازان اسرائیلی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2024
اشتراک
به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس نیوز، مقامات آمریکا نگران آن هستند که اسرائیل با جنبش شیعی حزب‌الله لبنان وارد جنگ شود و بدون کمک واشنگتن نتواند با آن مقابله کند.
به گزارش اسپوتنیک، در مطلب منتشره آمده است: "مقامات آمریکا به طور فزاینده ای نگران آن هستند که اسرائیل جنگی را علیه حزب الله لبنان آغاز کند، جنگی که بدون حمایت آمریکا قادر به تکمیل آن نخواهد بود".
مقامات آمریکایی به این شبکه تلویزیونی گفتند که حملات اخیر تل آویو به کشور همسایه و حملات موشکی متعاقب آن به کشور یهودیان را به عنوان آمادگی برای حمله گسترده ارتش اسرائیل تفسیر می کنند. برعکس، برخی دیگر از مقامات به این شبکه تلویزیونی گفتند که حملات موشکی حزب الله در مقیاس بزرگ به اسرائیل می تواند منجر به یک جنگ ناخواسته شود، زیرا تل آویو باید به آنها پاسخ دهد.
Силы безопасности и сотрудники службы экстренной помощи размещаются на месте, пораженном ракетами, выпущенными с юга Ливана, в северном израильском городе Кирьят-Шмона - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2024
گزارش و تحلیل
آیا اسرائیل دیوانه شده که به دنبال جنگ با لبنان است؟
ارتش اسرائیل روز چهارشنبه گزارش داد که در مجموع حدود 160 گلوله از لبنان به سمت شمال این کشور شلیک شده است که برخی از آنها توسط پدافند هوایی رهگیری نشده و باعث آتش سوزی در مناطق مختلف شده است.
وضعیت در مرز اسرائیل و لبنان پس از آغاز عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه در اکتبر 2023 بدتر شد. ارتش اسرائیل و رزمندگان حزب الله هر روز مواضع یکدیگر را در مناطق مرزی مورد گلوله باران قرار می دهند. به گفته وزارت خارجه لبنان، حدود 100 هزار نفر به دلیل گلوله باران اسرائیل مجبور به ترک خانه های خود در جنوب این کشور شدند. تل آویو حدود 80 هزار نفر از ساکنان شمال این کشور یهودی را گزارش کرد که در وضعیت مشابهی قرار گرفتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала