- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

کرملین: اثربخشی اجلاس سوئیس درباره اوکراین صفر است

© Sputnik / Alexey Maishevکرملین مسکو و موزه دولتی تاریخ روسیه
کرملین مسکو و موزه دولتی تاریخ روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2024
اشتراک
دیمیتری پیسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت، اثر بخشی نشست سران در سوئیس در خصوص مسائل اوکراین در سوئیس نزدیک به صفر است.
پسکوف گفت: "یقینا اگر در مورد اثربخشی کلی این نشست بخواهیم صحبت کنیم، به صفر می‌رسد. در این زمینه می توانید نظر ذهنی و یا عینی ارائه بدهید، اما به سختی می توانید در مورد هر نوع اثربخشی صحبت کنید."
دیمیتری پسکوف در مورد نتایج نشست اوکراین در سوئیس اظهار داشت:"طرح صلحی که رئیس جمهور پوتین در پایان هفته گذشته مطرح کرد همچنان در دستور کار قرار دارد."
لازم به ذکر است که 15 و 16 ژوئن، در نزدیکی شهر لوسرن، در اقامتگاه بورگنستاک در سوئیس کنفرانسی درباره اوکراین برگزار می شود. 92 کشور و 55 رئیس دولت و همچنین هشت سازمان از جمله اتحادیه اروپا، شورای اروپا و سازمان ملل مشارکت خود را در این رویداد تایید کردند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل، در این کنفرانس شرکت نمی کنند. سوئیس برای روسیه دعوت نامه ای جهت شرکت در این نشست ارسال نکرد. کرملین پیشتر اعلام کرده بود که جستجوی گزینه‌هایی برای حل و فصل اوضاع در مناقشه اوکراین بدون مشارکت روسیه کاملاً غیرمنطقی و بیهوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала