وزارت خارجه چین: همچنان برای کمک به حل بحران اوکراین تلاش خواهیم کرد

© Sputnik / Павел Львов /  مراجعه به بانک تصاویر ساختمان وزارت خارجه چین- پکن
ساختمان وزارت خارجه چین- پکن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2024
اشتراک
وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که پکن به تلاش خود برای ترویج راه حل سیاسی در زمینه بحران اوکراین ادامه خواهد داد.
اخیرا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره شرط مذاکرات درباره اوکراین گفت که نیروهای اوکراینی باید از کل قلمرو مناطق جدید فدراسیون روسیه خارج شوند و همچنین کی یف باید از پیوستن به ناتو خودداری کند.
یک مقام وزارت امور خارجه چین در گفتگو با اسپوتنیک درباره ابتکار صلح ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: "ما اخبار و پیام‌های مربوطه در مورد اوکراین را مورد توجه قرار دادیم، چین همیشه موضعی عینی و منصفانه داشته و قاطعانه و فعالانه به مذاکرات صلح کمک کرده است."
وی یادآور شد که در ماه فوریه 2023، چین یک سند جامع درباره حل و فصل سیاسی مناقشه اوکراین منتشر کرد که شامل 12 بند از جمله احترام به حاکمیت، آغاز مذاکرات صلح و لغو تحریم‌های یکجانبه بود. این وزارتخانه افزود که در ماه مه سال جاری، چین و برزیل به طور مشترک اجماع شش ماده‌ای را درباره حل و فصل سیاسی بحران اوکراین منتشر کردند که بازخورد مثبتی از بیش از 100 کشور داشته است.
این وزارتخانه افزود: "چین به همکاری با جامعه بین‌المللی ادامه خواهد داد و تلاش‌های مستمر و خستگی ناپذیری در راستای پیشبرد حل و فصل سیاسی بحران اوکراین انجام خواهد داد."
در عین حال، وزارت خارجه چین به این سوال که آیا پکن آماده است تا در صورت موافقت طرفین (روسیه و اوکراین) برای آغاز مذاکرات صلح، بستری را برای گفتگو بین مسکو و کی یف فراهم کند یا خیر، پاسخ نداد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала