کارشناس یونانی کنفرانس سوئیس درباره اوکراین را تلاش فاشیسم برای انتقام گیری می داند

© iStock.com / Yaraslau MikheyeuФлаг Украины и США
Флаг Украины и США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2024
اشتراک
دیمیتریس ولانیس، مشاور سابق نخست وزیر یونان در زمینه روابط با روسیه و اروپای شرقی کنفرانس درباره مسئله اوکراین در سوئیس را شبیه تلاش فاشیسم برای انتقام گیری پس از شکست در جنگ جهانی دوم می داند که در آن کسانی شرکت می‌کنند که گورستان‌های سربازان شوروی – آزادکنندگان مردم اروپا از فاشیسم را تخریب می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ولانیس مشاور ویژه نخست وزیر یونان در دولت الکسیس سیپراس در سال های 2015-2019 بود.
وی خاطرنشان کرد:" زمانی که کشورها و رهبران کشورهایی که امروز گورستان سربازان شوروی را که برای آزادی خود، برای رهایی مردم از دست فاشیسم جان باختند، قبرستان‌های سربازان شوروی را تخریب می‌کنند، چه انتظاری می‌توان داشت؟ از اینجا می توان نتیجه گرفت که آنها به دنبال انتقام گرفتن از روسیه پس از نتایج حاصله در جنگ جهانی دوم هستند. به همین دلیل کنفرانس برگزار می کنند، چنین تصوری به وجود می آید".
ولانیس معتقد است که مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ اخیر پاسخی به این کنفرانس بود.
رسانه: روسیه پیشنهاد مشخص و واقعی صلح را به اوکراین ارائه کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2024
گزارش و تحلیل
رسانه: روسیه پیشنهاد مشخص و واقعی صلح را به اوکراین ارائه کرد 
ولانیس گفت، با اشاره این همایش هزاران شرکت کننده داشت، گفت: "موضوع اصلی آن جهان چند قطبی و مراکز جدید توسعه اقتصادی بود. این پاسخی به این کنفرانس بود که همه رعیت های یک کشوردر زیر سلطه آن گرد هم می آیند. و اما سیگنال دیگری از روسیه می آید - جهان در حال تبدیل شدن به یک جهان چند قطبی است".
این کارشناس یادآور شد که در آستانه کنفرانس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواستار ورق زدن صفحه غم انگیز تاریخ و احیای تدریجی روابط با اوکراین و اروپا شد، زیرا مسکو به مسئولیت خود در قبال ثبات در جهان آگاه است.
ولانیس گفت: " روسیه آمادگی خود را برای گفتگو با همه کشورها تایید می کند. این باید موضوع اصلی بازتاب و تصویب قطعنامه صلح در کنفرانس سوئیس باشد. این "تجاوز مسالمت آمیز روسیه" است".
سوئیس کنفرانسی درباره اوکراین در 15 تا 16 ژوئن در استراحتگاه بورگنستاک در نزدیکی شهر لوسرن برگزار خواهد کرد. حدود 80 کشور مشارکت خود را تایید کرده اند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل در این کنفرانس شرکت نخواهند کرد. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد. پیش از این، منبع اسپوتنیک در سازمان ملل گفته بود که انتظار ندارد این سازمان سند نهایی اجلاس را امضا کند.
ولادیمیر خوخلوف، دبیر مطبوعاتی سفارت روسیه در برن اظهار داشت سوئیس برای فدراسیون روسیه دعوت نامه ای برای شرکت در نشست اوکراین ارسال نکرده اما مسکو در هیچ حالتی در آن شرکت نخواهد کرد. وی افزود که ایده کنفرانس صلح که به شدت توسط برگزارکنندگان ترویج شده، برای فدراسیون روسیه غیرقابل قبول است، زیرا صحبت در مورد گزینه دیگری برای پیشبرد یک "فرمول صلح" غیرقابل قبول است که منافع روسیه را در نظر نمی گیرد. کرملین اعلام کرد که جستجوی گزینه هایی برای حل و فصل اوضاع در مناقشه اوکراین بدون مشارکت روسیه مطلقاً غیرمنطقی و بیهوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала