پوتین شرایط مذاکره با اوکراین را اعلام کرد

© POOL /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2024
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با رهبری وزارت خارجه روسیه اظهار داشت اوکراین باید نیروهای خود را از کل قلمرو مناطق جدید روسیه خارج کند تا مذاکرات آغاز شود.
به گزارش اسپوتنیک، وی گفت: "شرایط ما برای شروع چنین گفتگوی ساده است و به موارد زیر خلاصه می شود ... این شرایط بسیار ساده است - نیروهای اوکراینی باید به طور کامل از مناطق جمهوری های دونتسک، خلق لوگانسک، خرسون و زاپاروژیه و از کل قلمرو این مناطق خارج شوند ".
وی همچنین افزود که یکی دیگر از شروط مذاکرات باید بیانیه ای از کی یف مبنی بر انصراف از قصد خود برای پیوستن به ناتو باشد.
پوتین گفت:" به محض اینکه آنها در کی یف اعلام کردند که برای چنین تصمیمی آماده هستند و خروج واقعی نیروها از این مناطق را آغاز کنند و همچنین رسماً در مورد لغو برنامه های پیوستن به ناتو اعلام می کنند، طرف ما بلافاصله و به معنای واقعی کلمه در همان لحظه دستور آتش بس و آغاز مذاکرات را اعلام خواهد کرد".
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2024
پوتین پیشنهاد ایجاد یک سیستم امنیتی جدید در اوراسیا را مطرح کرد
رئیس جمهور تاکید کرد که روسیه امروز یک پیشنهاد واقعی دیگر برای صلح ارائه می کند، اما اگر غرب و کی یف از این امر امتناع کنند، مسئولیت خونریزی ها بر عهده آنها خواهد بود.
ولادیمیر پوتین ضمن صحبت در مورد دوره قبل از درگیری فعلی گفت: روسیه امیدوار بود که مناقشه اوکراین به صورت مسالمت آمیز حل شود، اما همه پیشنهادات رد شد.
وی گفت: ما اجرای آنها (توافقنامه‌های مینسک) را بسیار جدی گرفتیم و امیدواریم که بتوانیم وضعیت را در چارچوب روند صلح و قوانین بین‌المللی حل کنیم.
پوتین خاطرنشان کرد که مسکو انتظار داشت که این امر منجر به در نظر گرفتن منافع و خواسته های مشروع دونباس، درج وضعیت ویژه این مناطق و حقوق اساسی مردم ساکن در آنجا در قانون اساسی شود و بارها مصالحه های خاصی را پیشنهاد کرد.
او گفت: "اما همه چیز در نهایت همه اینها رد شد".
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ضمن صحبت درباره اوضاع در ماه های فوریه و مارس سال 2022 پس از آغاز عملیات ویژه نظامی خاطرنشان ساخت سربازان روسیه در نزدیکی کی یف بودند، پیشنهادهای مختلفی در مورد گزینه هایی برای اقدامات احتمالی بیشتر وجود داشت، اما "هیچ تصمیم سیاسی برای حمله به این شهر سه میلیون نفری وجود نداشت."
Избранный президент РФ Владимир Путин на церемонии инаугурации в Кремле - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2024
نکات کلیدی پیشنهاد پوتین برای صلح با اوکراین
نکات دیگر در سخنرانی پوتین از این قرار است:
ـ برای حل و فصل مسالمت آمیز، روسیه همچنین به وضعیت بی طرف، غیرمتعهد، عاری از سلاح هسته ای برای اوکراین، غیرنازی کردن و غیرنظامی سازی آن نیاز دارد.
ـ منظور ما متوقف کردن درگیری نیست، بلکه برای پایان کامل آن است.
ـ توافقنامه های اساسی در مورد حل مسالمت آمیز بحران اوکراین با به ثبت رسیده و طبیعتاً پیشنهاد می شود تحریم ها علیه روسیه لغو شوند.
ـ روسیه به این ترتیب امروز یک پیشنهاد صلح واقعی دیگر ارائه می‌کند، اما اگر غرب و کی یف از این کار امتناع کنند، مسئولیت این خونریزی به عهده آنها خواهد بود.
ـ مسکو به مسئولیت خود در قبال ثبات در جهان واقف است و آمادگی خود را برای گفتگو با همه کشورها تایید می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала