در مسکو توافقنامه تضمین های امنیتی بین آمریکا و اوکراین را ارزیابی کردند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر ساختمان وزارت خارجه روسیه در مسکو
ساختمان وزارت خارجه روسیه در مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2024
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: توافق‌نامه‌ تضمین‌های امنیتی بین اوکراین و ایالات متحده از اعتبار حقوقی برخوردار نیست.
به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده و اوکراین روز پنجشنبه توافقنامه‌ای را درباره تضمین‌های امنیتی امضا کردند که به گفته کاخ سفید برای تبدیل شدن به "پلی" برای عضویت اوکراین در ناتو طراحی شده است. امضاکنندگان این توافقنامه پس از نشست ایتالیا، جو بایدن، ارباب کاخ سفید و ولادیمیر زلنسکی بودند که دوره حکومت وی در پایان ماه مه به پایان رسید. بدین ترتیب، ایالات متحده شانزدهمین کشوری شد که چنین قراردادی را با اوکراین امضا کرده است.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2024
پوتین شرایط مذاکره با اوکراین را اعلام کرد
خانم زاخاروا گفت:" در مورد این به اصطلاح توافقنامه ها هم وضع همینطور است. واقعیت این است که اینها کاغذهای معمولی هستند. در اصل، نمی‌خواهم اهمیت کار با مطبوعات را کمرنگ کنم، اما در جایی به نظرم می‌رسد که انتشارات مطبوعاتی مهم‌تر باشند. زیرا آنها حامل نوعی ماهیت بوده و وقایع رخ داده را منعکس می کنند. اما این توافقنامه ها بدون محتوا بوده و از اعتبار حقوقی برخوردار نیستند".
به گفته زاخارووا، آنها "برای نشان دادن این نکته به شهروندان باقیمانده در اوکراین هستند که زلنسکی هنوز آنها را زیر چاقو نگذاشته و گویا ظاهراً جامعه جهانی با آنها است."
وی افزود: " از جمله من فکر می کنم که آنها به این نیاز دارند تا با برخی طرح ها که آنها هم ماهیت شبه قانونی دارند به کنفرانس سوئیس بیایند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала