رسانه: اسرائیل در حال بحث درباره اقدامات تلافی جویانه علیه آژانس های سازمان ملل است

© AP Photo / Israel Defense Forcesسربازان اسرائیلی
سربازان اسرائیلی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2024
اشتراک
روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع خود می نویسد مقامات اسرائیل در حال بحث در مورد اتخاذ اقدامات تلافی جویانه جدی، از جمله اخراج پرسنل، علیه آژانس های سازمان ملل متحد در شرایطی هستند که آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، ارتش اسرائیل را در لیست سیاه قرار داده است.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، گوترش ارتش اسرائیل را در "لیست سیاه" متخلفان علیه کودکان در شرایط درگیری قرار داده بود.
در خبر منتشره آمده است: "دولت بنیامین نتانیاهو درباره اقدامات گسترده علیه آژانس‌های سازمان ملل که در اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی فعالیت می‌کنند، از جمله اخراج احتمالی پرسنل بحث کرده است... مقامات اسرائیل متعهد شده‌اند که اقدامات تلافی جویانه علیه نهادهای سازمان ملل انجام دهند".
همانطور که اشاره شد، اقدامات تلافی جویانه مورد بحث شامل کند کردن یا توقف کامل تمدید روادید برای کارکنان خارجی سازمان ملل، تحریم مقامات کلیدی سازمان ملل توسط دولت اسرائیل و اخراج کل نمایندگی های سازمان ملل است.
سربازان اسرائیلی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2024
سازمان ملل اسرائیل را به ارتکاب جنایات جنگی در غزه متهم کرد
در عین حال، یکی از منابع این روزنامه گفته است، صرف نظر از محتوای اقدامات تلافی جویانه که توسط دولت اسرائیل انجام خواهد شد، نقش و عملکرد آژانس های سازمان ملل متحد در مناطق از بین نمی رود، بلکه صرفاً به اسرائیل منتقل می شود
گوترش پیشتر در نشست شورای امنیت سازمان ملل حمله حماس به اسرائیل در 7 اکتبر را محکوم کرد. با این حال، او گفت که "حمله حماس در خلأ رخ ​​نداده است"، زیرا مردم فلسطین به مدت 56 سال دچار "یک اشغال خفقان آور" هستند. نماینده دائم اسرائیل در واکنش به این موضوع دبیرکل سازمان ملل را به توجیه تروریسم متهم کرد و قول داد روابط کشور خود با این سازمان را مورد ارزیابی قرار دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала