قحطی در نوار غزه بیداد می کند

غزه
غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2024
اشتراک
مدیر فائو در روسیه: می توان از یک بحران گسترده در امنیت غذایی غزه سخن گفت.
به گزارش اسپوتنیک اولگ کوبیاکوف، مدیر دفتر سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در مسکو در حاشیه مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ گفت، تهدید قحطی گسترده در نوار غزه به دلیل ادامه عملیات نظامی همچنان وجود دارد، می توان از یک بحران گسترده در امنیت غذایی سخن گفت.
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) یک سازمان بین المللی بین دولتی است که با منابع غذایی و توسعه کشاورزی در کشورهای مختلف سروکار دارد. فائو نقش پیشرو در اقدام بین المللی برای مبارزه با گرسنگی دارد.
کوبیاکوف در گفتگو با اسپوتنیک گفتک "این پیش بینی که ادامه عملیات نظامی بر جمعیت غیرنظامی تأثیر منفی می گذارد همچنان ادامه دارد. اکنون تقریباً کل جمعیت نوار غزه در مرحله سوم یا چهارم ناامنی غذایی قرار دارند و می توان از یک بحران گسترده صحبت کرد."
وی افزود، نوار غزه در حال حاضر یکی از بحرانی ترین نقاط گرسنگی است که سازمان های بشردوستانه سازمان ملل در تلاش برای از بین بردن آن هستند.
اوایل ماه آوریل، بانک جهانی و سازمان ملل گزارش دادند که بیش از نیمی از ساکنان نوار غزه در آستانه قحطی قرار دارند و بیش از یک میلیون نفر از آنها در نتیجه تشدید اوضاع فلسطین طی درگیری با اسرائیل که در پاییز 2023 آغاز شد، بی‌خانمان شده‌اند.
غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2023
سازمان ملل نوار غزه را خطرناک ترین مکان برای کودکان در جهان می داند
گزارش آنها تاکید کرد که عواقب فاجعه بار جسمی و روانی جنگ در غزه بیشتر بر زنان، سالمندان و کودکان تأثیر گذاشته است. در عین حال، بانک جهانی و تحلیلگران سازمان ملل انتظار دارند که بانک جهانی با "پیامدهای مادام العمر" مناقشه فعلی برای توسعه آینده خود مواجه شود.
صبح روز هفتم اکتبر 2023، اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. علاوه بر این، نیروهای حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
چند روز پس از این حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد و تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا درگیری های نظامی را متوقف کنند. براساس موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها بر اساس راهکار "دو دولتی" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است، راه حلی که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی را فراهم می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала