سازمان ملل نوار غزه را خطرناک ترین مکان برای کودکان در جهان می داند

© AFP 2023 / Mohammed Abedغزه
غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2023
اشتراک
راسل، رئیس یونیسف، غزه را خطرناک ترین مکان برای کودکان در جهان می داند.
به گزارش اسپوتنیک، کاترین راسل، رئیس صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفت که نوار غزه بار دیگر به خطرناک ترین مکان در جهان برای کودکان تبدیل شده است و باید هر کاری که ممکن است انجام شود تا اطمینان حاصل شود که دیگر کودکی در درگیری در این منطقه جان خود را از دست ندهد.
صبح روز جمعه، نیروهای دفاعی اسرائیل اعلام کردند که جنبش حماس فلسطین توقف درگیری‌ها را نقض کرده و به سمت خاک اسرائیل آتش گشود، ارتش اسرائیل حملات خود را در نوار غزه از سر گرفت. توقف درگیری ها بین اسرائیل و حماس روز جمعه در ساعت 7:00 به پایان رسید. وال استریت ژورنال گزارش داد که آتش بس یک روز تمدید شده است، اما این اطلاعات به طور رسمی تایید نشده است.
رئیس یونیسف گفت: کودکان در این درگیری می میرند. "امروز، غزه بار دیگر خطرناک ترین مکان برای کودکان است. و زمستان در راه است. همه طرف های درگیری باید هر کاری که ممکن است برای محافظت از زندگی و رفاه همه کودکان بدون توجه به جایی که هستند، انجام دهند.
اوایل ماه نوامبر، کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد اعلام کرد که جنگ غزه در مدت زمان بی سابقه و با ظلم و ستمی که در دهه های گذشته دیده نشده بود، کشته شد و بیش از 4600 کودک در پنج هفته کشته شدند.
اسرائیل در 7 اکتبر مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، قرار گرفت. پس از این، جنگنده‌های این سازمان وارد مناطق مرزی در جنوب اسرائیل شدند و به سمت نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و بیش از 200 گروگان را نیز گرفتند. در اسرائیل بر اساس آخرین اطلاعات مقامات، حدود 1.2 هزار نفر کشته شدند که این تعداد شامل غیرنظامیان، سربازان، شهروندان خارجی و کارگران است و همچنین گزارش شده است که بیش از 5 هزار نفر زخمی شده اند.
غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2023
توصیف شرایط زندگی پناهندگان در نوار غزه
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. در عرض چند روز، ارتش اسرائیل کنترل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد و تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت را متوقف کرد.
در پایان ماه اکتبر، مرحله زمینی عملیات اسرائیل در محاصره آغاز شد. شهر غزه توسط نیروهای زمینی اسرائیل محاصره شد و منطقه محاصره عملاً به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم شد.
تعداد کشته شدگان نوار غزه از آغاز حملات اسرائیل به بیش از 16 هزار نفر و بیش از 35 هزار زخمی رسیده است. حماس مدعی شد که حدود 200 تا 250 گروگان در نوار غزه وجود دارد. پس از پایان آتش بس، مقامات اسرائیلی اعلام کردند که 126 اسرائیلی و 11 خارجی در گروگان حماس باقی مانده اند و 110 ربوده شده آزاد شدند.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. با توجه به موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در چارچوب آن را فراهم می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала