فیلسوف مشهور روس توضیح داد که چرا غرب هنوز در بریکس حضور ندارد

© Sputnik / Sergey Bobylev /  مراجعه به بانک تصاویر الکساندر دوگین، فیلسوف، دانشمند علوم سیاسی و جامعه شناس مشهور روس
الکساندر دوگین، فیلسوف، دانشمند علوم سیاسی و جامعه شناس مشهور روس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2024
اشتراک
الکساندر دوگین، فیلسوف، دانشمند علوم سیاسی و جامعه شناس مشهور روس در مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ اظهار داشت : بریکس محل گفت و گوی فرهنگ ها است و غرب هنوز خارج از بریکس است، زیرا اصرار دارد که فرهنگ و تمدن دیگری به جز غربی وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، همایش کارشناسان بریکس تحت شعار "نقش بریکس در جستجوی نظم نوین جهانی" امروز 6 ژوئن در محل برگزاری مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ برپا می شود، جلسات آن توسط گروه رسانه ای |راسیا سوودنیا" به همراه خبرگزاری شین هوا ترتیب داده می شود.
دوگین در جلسه همایش کارشناسان بریکس گفت: "بریکس از فرهنگ ها تشکیل شده است... بریکس گفتگوی فرهنگ ها است ، ما ضمن صحبت از بریکس در حال حاضر در مورد این مدل کاملاً جدید چند قطبی صحبت می کنیم که غرب در آنجا حضور ندارد ... فعلاً او خارج از بازی است، زیرا اصرار دارد که هیچ فرهنگ و تمدنی وجود ندارد، فقط یک تمدن غربی وجود دارد و آن یگانه تنها تمدن است. بنابراین، کشورهای بریکس با این هژمونی و این رویکرد استعماری نژادپرستانه مخالفند".
این فیلسوف بریکس را "وحدت گوناگون ها " خواند و خاطرنشان کرد: بین جهان اسلام و هند، بین الگوی چینی و الگوی اسلامی، بین هند و چین، آفریقا و جهان اسلام و روسیه به عنوان یک کشور ارتدوکس، یکی دیگر از نظام های ارزشی متفاوت تضادهای زیادی وجود دارد. اما وجه اشتراک همه این کشورها این است که تمدن هایی بر اساس ارزش های سنتی می سازند.
مجمع اقصادی بین المللی سن پترزبورگ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2024
مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ: اکثر شرکت های بزرگ روسیه در کشورهای بریکس شریک دارند
دوگین افزود: "و غرب ارزش‌های غیرسنتی، ارزش‌های ضدسنتی را به ما تحمیل می‌کند، و نه تنها این ارزش‌ها را تحمیل می‌کند، بلکه معتقد است که باید تنها این ارزش‌ها باشند".
این فیلسوف روس خاطرنشان کرد: کشورهای عضو بریکس نه تنها فرهنگ خود را به یکدیگر تحمیل نمی کنند، بلکه به ارزش های کشورهای شریک خود نیز احترام می گذارند.
در اول ژانویه، روسیه رئیس بریکس برای سال جاری شد که اعضای جدید به این سازمان پیوستند. اکنون بریکس علاوه بر فدراسیون روسیه، برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی، شامل مصر، اتیوپی، ایران، امارات و عربستان سعودی است. دوره ریاست روسیه در بریکس با شعار تقویت چندجانبه گرایی برای توسعه عادلانه جهانی و امنیت جریان دارد. فدراسیون روسیه در چارچوب دوره ریاست خود، بیش از 200 رویداد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را سازماندهی می کند. پیش از این پاول کنیازف، یک از نمایندگان فدراسیون روسیه در بریکس، گفته بود که روسیه انتظار دارد حدود 20 تا 25 کشور در شورای وزیران خارجه بریکس در شهر نیژنی نووگورود حضور داشته باشند.
مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ از 5 تا 8 ژوئن برگزار می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала