گزارش و تحلیل

مارپیچ تشدید خطرناک مناقشه در اوکراین

© AP Photo / Matt RourkeПроизводство 155 мм снарядов для артиллерийских установок М795 в США
Производство 155 мм снарядов для артиллерийских установок М795 в США  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2024
اشتراک
رسانه: استفاده اوکراین از تسلیحات آمریکایی برای حمله به روسیه، به درگیری پایان نخواهد داد.
اسپوتنیک: مقاله ای که در روزنامه بانفوذ آمریکایی واشنگتن پست منتشر شده، نشان می دهد که واشنگتن بالاخره به فکر کردن در مورد اینکه تشدیدحضور ایالات متحده در اوکراین می تواند منجر به چه چیزی شود، شروع کرده است.
تصمیم دولت بایدن برای تأیید استفاده اوکراین از تسلیحات آمریکایی برایحمله به اهدافی در داخل روسیه، همانطور که خود بایدن معمولا به زبان می آورد، یک معامله بزرگ است. اوکراینی ها ادعا می کنند که این امر حمله کرملین در منطقه خارکف را خنثی می کند و حتی جریان درگیری را تغییرمی دهد. روس ها تهدید می کنند که مستقیماً علیه ایالات متحده یامتحدانش ضربه تلافی جویانه خواهند کرد. این اولین بارنیست که ایالات متحده از آستانه ای که قبلاً برای تشدیددرگیری بسیار تهدیدکننده تلقی می شد، عبور می کند. تصمیمات گذشته در مورد پرتابگرهای هیمارس، بمب های خوشه ای، موشک های دوربرد و جنگنده های اف16- نیز مربوط به موفقیت روسیه در میدان نبرد بوده است.این تصمیم بایدن صرفاً دور دیگری از یک مارپیچ است که خطر درگیریمسلحانه در مقیاس بزرگ را افزایش می دهد بدون اینکه راهی برای پایاندادن به آن ارائه دهد.
بارگیری کمک های نظامی به اوکراین در آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2024
رسانه: کی یف و اروپا از آمریکا می خواهند که به اوکراین اجازه حمله به سراسر روسیه را بدهد
حملات به عمق روسیه با استفاده از سلاح های آمریکایی ممکن است شدت عملیات نظامی در اطراف خارکف را کمم کند، اما روند درگیری را عوض نخواهد کرد. روس‌ها سازگار می شوند، همانطور که با اقدامات مشابه قبلیایالات متحده سازگار شدند. بالاخره، از تسلیحات آمریکایی الان به طور مرتب برای از بین بردن خطوط تدارکاتی و پست های فرماندهی روسیه در سرزمین های تحت کنتل روسیه استفاده می شود. و با این وجود، مسکو پیوسته در آنجا به موفقیت دست می یابد.
با نگاه واقع گرایانه به همه چیز، رئیس جمهور پوتین در حالی که در میدانجنگ پیروز می شود، ریسک درگیری مستقیم با ایالات متحده و متحدانش را نخواهد پذیرفت. مسکو ممکن است پاسخ دهد، اما به احتمال زیاد این کار را به طور غیرمستقیم یا نامتقارن انجام خواهد داد، نه اینکه هفته آینده یکموشک به سمت یک پایتخت اروپایی پرتاب کند.
مشکل واقعی تصمیم بایدن این است که راهبردی برای پایان دادن به این درگیری مسلحانه ارائه نمی دهد. همانطور که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت: "ما به انجام کاری که انجام می‌دادیم، یعنی سازگاری و تعدیل در صورت لزوم، ادامه خواهیم داد".
در نتیجه، روس ها به پیشروی خود ادامه خواهند داد و در عرض سه تا شش ماه، ایالات متحده ممکن است تلاش کند از آستانه بعدی عبور کند. اما هدف از تحمیل هزینه های نظامی به دشمن این است که او مجبور شودآنچه شما می خواهید انجام دهد، نه صرفاً مقاومت در برابر آخرین مانور او. و تحمیل هزینه ها بدون چشم انداز مذاکره، گسترش و تشدید بیشتر درگیریرا اجتناب ناپذیر می کند. این "پویایی مارپیچ" تقریباً دو سال و نیم است که شتاب بیشتری به دست آورده است.
همانطور که خود دولت آمریکا بارها اعلام کرده است، پایان درگیری درپشت میز مذاکره خواهد آمد. اما اوکراین و غرب هیچ نشانه ای از آمادگی برایآغاز مذاکرات با روسیه نشان نمی دهند. اوکراین همچنان رنج خواهد برد. هزینه این درگیری برای غرب افزایش خواهد یافت. و ممکن است روزی این امر دقیقاً به نوعی تشدید جدی منجر شود که دولت بایدن سعی در اجتناب از آن دارد.
نظر خوانندگان
TriffidsAl
مردم روسیه اجازه نخواهند داد که پوتین توافقنامه مینسک دیگر را امضا کند. همه ما می دانیم که غرب دوباره فریب خواهد داد و زمان را برایبازسازی ارتش های کی یف مصرف خواهد کرد.
Freight Canoe
آنچه همه ما به آن نیاز داریم تنش زدایی در اوکراین است. همه به آن نیازدارند به جز آتش افروزانی که بودجه های نظامی را افزایش داده اند. آنها آمریکا را در 220 سال از 240 سال گذشته در جنگ نگه داشته اند. اینسلسله جنگ های "خوب" از نظر مالی برای آنها سودمند است.
Elzbieta
در حالی که ناتو به اوکراین تسلیحات می دهد، روسیه انگیزه ای برایمذاکره ندارد. روسیه خودکفا است و علاوه بر آن از کمک چین و سایرکشورهای بریکس نیز برخوردار است.
A Viewpoint
آمریکا هرگز برنامه یا استراتژی نداشت. صرفاً فرصت های جدیدی برایشروع یک درگیری مسلحانه جدید بودند. ما در آمریکا، بودجه نظامیبیشتری نسبت به مجموع نه یا ده کشور بعدی در فهرست کشورها بر پایه هزینه های نظامی داریم. هیچ کی نمی تواند آخرین بار را که واقعاً در یکیاز جنگ های خود پیروز شدیم، به یاد بیاورد. من فکر می کنم برندگان،شرکت های نظامی مانند "رایسون" بودند. یا شاید "جنرال داینامیکس" یا "لاکهید مارتین".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала