- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

لاوروف درباره مربیان فرانسوی: شواهد حاکی از فعالیت آنها در اوکراین است

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел Российской Федерации Сергей Лавров на министерской встрече Консультативной региональной платформы "3+3" для Южного Кавказа в Тегеране
Министр иностранных дел Российской Федерации Сергей Лавров на министерской встрече Консультативной региональной платформы 3+3 для Южного Кавказа в Тегеране - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2024
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه درباره امکان اعزام مربیان فرانسوی به اوکراین گفت که شواهد حاکی از آن است که چنین مربیانی در حال حاضر در این کشور مشغول به کار هستند؛ آنها هدف قانونی نیروهای مسلح روسیه هستند.
لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "در مورد مساله مربیان فرانسوی، دلایلی هست که این موضوع رو بپذیریم، حقایق خاصی در این زمینه وجود دارد، که آنها در حال حاضر در اوکراین فعالیت می کنند. چه آنها اعضای نیروهای مسلح فرانسه باشند و چه صرفاً مزدور، آنها یک هدف کاملاً قانونی برای نیروهای مسلح ما به حساب می آیند."
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پیشتر گفته بود که در صورت شکست خطوط مقدم توسط روسیه و درخواست اوکراین، امکان اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌داند. به گفته وی، "بسیاری از کشورها" با رویکرد فرانسه در خصوص اعزام احتمالی نیرو موافقت کرده اند.
همانطور که روزنامه "موندگ نوشت، مکرون می خواهد یک ائتلاف اروپایی برای اعزام مربیان نظامی به اوکراین ایجاد کند.
سرگی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2024
هشدار روسیه به آمریکا در مورد اشتباهات محاسباتی و عواقب آن
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала