رئیس پنتاگون از پذیرفتن مسئولیت ناتو در قبال بحران اوکراین خودداری کرد

© AFP 2023 / Andrew Caballero-Reynoldsلوید آستین، وزیر دفاع آمریکا
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2024
اشتراک
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا امروز شنبه از اعتراف به مسئولیت ناتو و تاثیر توسعه طلبی این ائتلاف در آغاز درگیری اوکراین خودداری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، او در جریان سخنرانی در نشست گفتگوی شانگری-لا در سنگاپور، یک مجمع عمومی سالانه درباره امنیت در منطقه آسیا و اقیانوسیه، به یک خبرنگار گفت: "من با موضع شما مبنی بر اینکه گسترش ناتو باعث تحریک بحران اوکراین شد، موافق نیستم".
رئیس پنتاگون گفت، او روسیه را مسئول وضعیت فعلی می‌داند و نه تمایل ناتو برای توسعه.
گفت و گوی شانگری لا که به نام هتل شانگری لا در سنگاپور برگزار می شود، توسط شعبه سنگاپور موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک مستقر در لندن سازماندهی شده و برای بیست و یکمین بار در سال جاری برگزار می شود.
بارگیری کمک های نظامی به اوکراین در آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2024
رسانه: کی یف و اروپا از آمریکا می خواهند که به اوکراین اجازه حمله به سراسر روسیه را بدهد
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف مورد آزار و نسل کشی قرار گرفته اند" خوانده است. وی خاطرنشان کرد که این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود؛ برای روسیه "هیچ امکانی برای انجام کارهای دیگر باقی نمانده بود چون خطرات امنیتی به‌گونه‌ای ایجاد شده بود که امکان پاسخگویی با ابزارهای دیگر غیرممکن است." به گفته وی، روسیه 30 سال است که تلاش می کند با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا به توافق برسد، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ های بی شرمانه و یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شده است، در حالی که ائتلاف در همین حال، با وجود اعتراضات مسکو، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرزهای فدراسیون روسیه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала