- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

حمله ارتش روسیه به فرودگاه نظامی اوکراین در استان لویو

© Sputnik / Alexey Filippovحمله ارتش روسیه به یک فرودگاه نظامی در استان لویو
حمله ارتش روسیه به یک فرودگاه نظامی در استان لویو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2024
اشتراک
نیروهای مسلح روسیه یک فرودگاه نظامی در نزدیکی شهر استری در استان لویو را هدف قرار دادند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لبدف، هماهنگ کننده سازمان مخفی شهر نیکولایف با استناد به همکارانش این خبر را اعلام کرد.
او گفت: " یک سری حملات به اهداف نظامی در شهر استری در استان لویو، در شب اول ژوئن صورت گرفت".
طبق گزارش فعلان مخفی، در مجموع چهار ضربه وارد شد. یکی از آنها به فرودگاه شهر استری و پایگاه هوایی واقع در آنجا اصابت کرد که نیروهای مسلح اوکراین در آنجا برای دریافت جنگنده های اف ـ 16 ناتو آماده می شدند. انبارهای گردان مهندسی سابق نیز مورد حمله قرار گرفت. به گفته خبر رسانان، انفجار بسیار قوی در آنجا رخ داده است.
هدف دیگر کارخانه تعمیر خودرو بود. به گزارش فعالان زیرزمینی، اطلاعاتی وجود داشت که تجهیزات نظامی غربی در قلمرو آن مستقر است.
 ناتو و اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2024
گزارش و تحلیل
شکست های پیاپی اوکراین برخی را به سمت اوج حماقت کشانده
علاوه بر این، موشک ها به گردان لویو تیپ پدافند هوایی رادیوتکنیکی واقع در نزدیکی فرودگاه اصابت کردند.
دو روز پیش نیز فعالان زیرزمینی گفتند که نیروهای روسی حداقل پنج حمله به استاروکونستانتینوف در لاستان خملنیتسکی انجام دادند، جایی که یک فرودگاه نظامی نیز وجود دارد که باید به پایگاهی برای اف-16 تبدیل شود. در آنجا، یکی از حملات به یک پناهگاه قوسی شکل بود که در آن ارتش اوکراین هواپیما و مهمات را برای آنها پنهان می کرد.
در پاسخ به حملات نیروهای مسلح اوکراین به اهداف غیرنظامی، نیروهای مسلح روسیه مرتباً حملات هدفمندی را علیه مکان‌های پرسنل، تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین و مزدوران و همچنین زیرساخت‌ها : تأسیسات انرژی، صنایع دفاعی، مدیریت نظامی و ارتباطات اوکراین انجام می‌دهند. همزمان، دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه بارها تاکید کرده است که ارتش روسیه به ساختمان های مسکونی و مؤسسات اجتماعی حمله نمی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала