ارتش اوکراین در بخش های مهمی در استان خارکف 9 کیلومتر عقب نشینی کرد

© AP Photo / Libkosسربازان اوکراینی
سربازان اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2024
اشتراک
آندری بلائوسوف، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای مسلح روسیه در بخش های مهمی در استان خارکف، دشمن را مجبور به عقب نشینی هشت تا نه کیلومتری کردند.
به گزارش اسپوتنیک، بلائوسوف در نشست شورای وزیران دفاع سازمان پیمان امنیت جمعی گفت: "گروه‌هایی از نیروهای مسلح روسیه در حال عقب راندن دشمن از مواضع خود هستند. پیشروی در تمام جهات تاکتیکی در حال انجام است. در نتیجه اقدامات فعال ما در بخش های مهمی در استان خارکف ، دشمن هشت تا نه کیلومتر عقب نشینی کرد. "
پدافند هوایی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
دیشب 29 پهپاد و 5 موشک اوکراینی بر فراز استان کراسنودار روسیه منهدم شدند
به گفته وی، "با اقدامات شجاعانه و حرفه ای پرسنل نظامی ما در این ماه 28 شهرک آزاد شده است".
بلائوسوف گفت: "به طور کلی امسال 880 کیلومتر مربع از اراضی تحت کنترل ارتش روسیه قرار گرفت".
وزیر دفاع روسیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت که اتحاد آتلانتیک شمالی (ناتو) و اتحادیه اروپا با رویکرد تقابلی خود با روسیه باعث افزایش تنش در گرجستان و روابط ارمنستان و آذربایجان شده اند.
وی در نشست شورای وزیران دفاع سازمان پیمان امنیت جمعی در آلماتی گفت: "برخی کشورهای عضو ناتو به دنبال تقویت مواضع خود در قفقاز هستند و از این طریق دسترسی به منابع دریای خزر و ورود مستقیم به آسیای میانه هستند. به بی ثبات کردن اوضاع در گرجستان و تامین مالی از تظاهرات در آنجا می پردازند، و سعی دارند از این اوضاع در راستای انجام اقدامات فعال ضد روسی بهره برداری کنند."
به گفته وی، "خدمات میانجی گری برای حل تناقضات و مسائل به صورت غیر رسمی به ارمنستان و آذربایجان تحمیل می شود و پیشنهاد "امضای معاهده صلح منحصراً در کشورهای غربی و تحت دیکته را مطرح کرده اند".
وزیر دفاع روسیه در ادامه گفت: "طرح های واشنگتن و بروکسل برای جذب ارمنی ها به برنامه هایشان به بهانه تقویت امنیت و حوزه دفاعی بسیار نگران کننده است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала