- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

برخورد موشک اوکراینی با سقف یک ساختمان مسکونی در دونتسک+ ویدیو

© Sputnik / Sergey Averin /  مراجعه به بانک تصاویر جمهوری خلق دونتسک
جمهوری خلق دونتسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2024
اشتراک
موشک اوکراینی شلیک شده از یک سیستم راکت انداز چندگانه، سقف یک ساختمان مسکونی در دونتسک را سوراخ کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یک موشک ناتویی که توسط نیروهای اوکراینی شلیک شد، به طبقه اول یک ساختمان آپارتمانی در دونتسک اصابت کرد. بر اثر این اصابت، سوراخ بزرگی در دیوار خانه ایجاد شد، بسیاری از پنجره ها شکستند و نمای ساختمان و خودروهای غیرنظامی پارک شده در نزدیکی خانه نیز آسیب دید. علیرغم ویرانی شدید، گلوله باران تلفات جانی نداشت.
بر اساس گزارش های دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی مسائل مربوط به جنایات جنگی اوکراین، طی 24 ساعت گذشته، نیروهای مسلح اوکراین 13 بار خاک این جمهوری را گلوله باران کردند و 32 مورد انواع تسلیحات شلیک شد. واحدهای مهمات مختلف چهار تأسیسات زیربنایی غیرنظامی آسیب دیدند.
توپخانه 155 میلی متری توسط کشورهای ناتو استفاده می شود. ایالات متحده هویتزرهای دوربرد M777 با کالیبر 155 میلی متری را در اختیار اوکراین قرار داده است. همچنین به نیروهای اوکراینی تجهیزات توپخانه خودکششی PzH 2000 آلمان، اسلحه های خودکششی کراب لهستانی و اسلحه های خودکششی CAESAR فرانسوی با استفاده از گلوله های این کالیبر داده شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала