گزارش و تحلیل

رسانه: وقت آن فرا رسیده که غرب تصمیم بگیرد با اوکراین چه کار کند

© AP Photo / Olivier MatthysФлаги Украины и ЕС в здании Европейского парламента в Брюсселе. Архивное фото
Флаги Украины и ЕС в здании Европейского парламента в Брюсселе. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2024
اشتراک
جریان حوادث در جبهه غرب را مجبور کرده در باره سرنوشت اوکراین جواب صریحی بدهد.
اسپوتنیک: ستون نویس نشریه "ادوانس" کرواسی دوریان ماریانوویچ گزینه هایی را برای حل بحران اوکراین بررسی می کند.
نیروهای روسیه در منطقه خارکف در حال پیشروی هستند، نه شکل "رعد و برق سریع" بلکه با اطمینان. به زودی باید تصمیم بگیریم: از اوکراین حمایت کنیم تا شانس پیروزی در نبرد را داشته باشد، یا متقاعدش کنیم که مذاکره کند. چه چیزی در انتظار اوکراین است؟ واضح است که نیروهای اوکراینی نمی توانند یکضد حمله بزرگ و موفق انجام دهند. می توان دید که آنها می توانند شهرهای مورد حمله را ماه ها نگه دارند، اما در نهایت، آنها را همچنان از دست می دهند. واضح است که روسیه از تحریم های غرب آسیب چندانی نمی بیند و اقتصاد آن به رژیمنظامی روی آورده است و این امر برتری روسیه را از نظر تعداد تسلیحات در جبهه تامین می کند. و جمعیت آن بسیار بیشتر از اوکراین است. واضح است که کودتایداخلی در روسیه رخ نخواهد داد، اگرچه بسیاری آن را پیش بینی می کردند. پس اوکراین به چه سمتی می رود: پیروزی یا مذاکره؟
بیایید با گزینه "پیروزی" شروع کنیم.
آیا اوکراین می تواند جریان حوادث را تغییر دهد و در این درگیری پیروز شود؟ نه، اوکراین دیگر نمی تواند به تنهایی برنده شود، مهم نیست که غرب چقدر سلاح بفرستد.روسیه به سادگی از هر نظر قوی تر است و شکست پس از شکست را به اوکراینتحمیل می کند. تنها راهی که اوکراین از طریق آن می تواند پیروز شود، اعزام نیروهای خارجی به آناست. اما در این صورت روسیه باید موافقت کند که به خاک ناتو حمله نکند و با ترس از نابودی کامل (متقابل)، قبول کند که سربازانش به سادگی در جبهه که اوکراینی،لهستانی، فرانسوی، بریتانیایی، آمریکایی و سربازان کشورهای دیگری با آنها میجنگند، می میرند. اما این اتفاق نخواهد افتاد. بنا براین سناریوی اول، مسیر مستقیمبه جنگ جهانی سوم است.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2024
لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که گزینه اعزام نیروهای غربی به اوکراین نباید کنار گذاشته شود. وی با این سخنان جعبه پاندورا را گشود. و رویاهایاو به حقیقت پیوست - برخی کشورها دیگر از این گزینه امتناع نمی ورزند و خود کی یف آماده است از این راه حل، استفاده کند.
گزینه دوم، یکی از دو گزینه به طور کلی امکان پذیر، وادار کردن اوکراین برای انجام مذاکرات با روسیه است. در ضمن مسکو بازهم چنین مذاکرات را پیشنهاد می کند. این راه حل مطلوب تر است، زیرا شامل تشدید درگیری مسلحانه نیست. اما در اینجایک مشکل بزرگ وجود دارد - دیدگاه روسیه. منطقی نیست که از روسیه انتظار داشته باشیم که مسکو "داوطلبانه" جنگ را متوقف کند، مخصوصا هنگامی که در حال حرکت به جلو است. مسکو نمی تواند حرکت را متوقف کند و به آن بخشی از اوکراین که باقی بماند برای پیوستن سریع به ناتو اجازه دهد. رهبری فعلی ائتلاف آماده است اوکراین را به محض پایان درگیری مسلحانه، به ناتو بپذیرد. روس ها با چنین صلحیموافقت نخواهند کرد، زیرا همانا عضویت احتمالی اوکراین در ناتو، دلیل اصلی برایروسیه بود تا عملیات ویژه را در اوکراین آغاز کند!
و اینک ما دو گزینه داریم، یکی ترسناک و دیگری غیرواقعی. اما ممکن است شرایطبرای کسانی که باید انتخاب کنند تغییر کند. اگر "اتحادیه" حامی اوکراین از هم پاشیده شود چه؟ اگر اتحادیه اروپا و ناتو زیر بار تناقضات داخلی فرو بریزند چه؟ سپس شاهد هرج و مرج معمول در اروپا خواهیم بود.
کامنت خوانندگان
Spektator
این درگیری پیامد تاریخ طولانی ایالات متحده به عنوان هژمونی است که در جنگ جهانی دوم ظهور کرد و برنده جنگ سرد شد. کنفرانس "صلح" که بدون روسیه آماده می شود، نمونه بارز آن است. برای ایالات متحده، این درگیری بسیار سودمند است، به این دلیل، در موضوع تشدید بیشتر وخامت، دموکرات ها، جمهوری خواهان و دولت پنهان متحد هستند. تا زمانی که "جنگ جهانی" قلمرو ایالات متحده را در بر نگیرد،انتظار کاهش تنش معنایی ندارد.
opet Mujo
جذابیت سرمایه داری لیبرال این است که شما پول در می آورید و هیچکس شما را در این زمینه محدود نمی کند. و ناگهان نوعی روسیه! باشد، ما ادامه می دهیم و جهان بقیه با این پوتین در راس، در مورد پیامد درد سر داشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала