لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2024
اشتراک
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد : در صورت حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اطراف اوکراین، روسیه آماده است تا منافع مشروع امنیتی سایر شرکت کنندگان در این روند را تضمین کند، در صورتی که همان تضمین ها برای خود مسکو ارائه شود.
به گزارش اسپوتنیک، وی گفت در ابتکار صلح چین که پکن در فوریه 2023 پیشنهاد کرد و شامل 12 ماده است، در مورد نکات مطابق با عقل سلیم صحبت می شود و روسیه به این سند پاسخ مثبت داد.
لاوروف گفت: این سند چین بر خلاف "فرمول" زلنسکی که از نظر چشم‌اندازهای دیپلماتیک بی خردانه است، مبتنی بر تحلیل علل اتفاقات و نیاز به حذف آن‌ها است. این طرح بر اساس منطق "از عام به خاص" ساخته شده است. "بی نظمی" در حوزه امنیتی اروپا و جهان را بیان می کند و همچنین دلیل این اختلال را عدم رعایت منشور سازمان ملل می داند.- موضع ما نیز همین است..
وی همچنین خاطرنشان کرد که در سند چین آمده است که تحریم‌های یکجانبه که غرب از مدت‌ها قبل از شروع عملیات ویژه نظامی به آنها متوسل شد، نیز عامل تحریک آمیزی است که باید از بین برود.
کی یف اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.03.2024
دلیل عدم شرکت کشورها در نشست سوئیس در باره اوکراین چیست؟
"بر این اساس، ما باید موافقت کنیم که (این عبارت کلیدی بود) امنیت برابر برای همه شرکت کنندگان در روند تضمین شود. اما نه بر اساس شرایط "فرمول صلح" "، که زلنسکی و "اربابان" او در اروپا، لندن و ایالات متحده مدتهاست به عنوان یک اولتیماتوم تکرار کرده اند، بلکه بر اساس یک تحلیل جدی از مشکلات امنیتی موجود، به رسمیت شناختن واقعیت های موجود در میدان و تضمین منافع مشروع امنیتی فدراسیون روسیه و به نوبه خود ما آماده تضمین منافع مشروع امنیتی سایر شرکت کنندگان در این روند هستیم.
به گفته وی، واقعیت های "روی زمین" برای همه شناخته شده است: "اولاً، این وضعیت در میدان جنگ است و ثانیاً، از همه نظر، از جمله بین المللی، منافع مشروع جمعیت ساکن در نووروسیا و در دونباس است. ".
لاوروف در پایان گفت: "حقوق آنها در زمینه آموزش، رسانه ها، استفاده از زبان روسی، حفظ تاریخ و خاطره آنها از جنگ بزرگ میهنی توسط رژیم کی یف پایمال شده است. عدم پذیرش این واقعیت ها ممکن نخواهد بود."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала