آمریکا از حمله موشکی حوثی های یمن به یک کشتی باری در دریای سرخ خبر داد

© Photo / U.S. Navy/Samantha Alamanآمریکا از حمله موشکی حوثی های یمن به یک کشتی باری در دریای سرخ خبر داد
آمریکا از حمله موشکی حوثی های یمن  به یک کشتی باری در دریای سرخ خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2024
اشتراک
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) از حمله موشکی حوثی‌های یمن به یک کشتی تجاری در دریای سرخ خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، در پست سنتکام در شبکه ایکس آمده است بین ساعت 12.05 تا 13.40 به وقت صنعا در 28 مه، حوثی‌های مورد حمایت ایران پنج موشک بالستیک ضد کشتی (ASBM) را از مناطق تحت کنترل خود در یمن به سمت دریای سرخ پرتاب کردند. کشتی تجاری باری لااکس که تحت پرچم جزایر مارشال و با خدمه یونانی در حرکت بود، اطلاع داد سه موشک به آن اصابت کرده اما به حرکتش ادامه داده است. اما کشتی های آمریکا، ائتلاف و همچنین کشتی های دیگر تجاری هیچ خسارت یا آسیبی به خدمه خود را اعلام نکرده اند".
سنتکام همچنین گزارش داد که بین ساعت 10:04 صبح تا 1:30 بعد از ظهر به وقت صنعا، نیروهایش با موفقیت "پنج هواپیمای بدون سرنشین پرتاب شده از قلمرو تحت کنترل حوثی ها در یمن" را بر فراز دریای سرخ منهدم کردند. در این گزارش آمده است که این پهپادها تهدیدی مستقیم برای کشتیرانی تجاری در منطقه بودند.
 حوثی ها  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2024
سه عملیات ضد اسرائیلی حوثی های یمن در دریای سرخ، دریای عرب و دریای مدیترانه
جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، قبلاً در مورد قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده و از سایر کشورها خواسته است که خدمه خود را از این کشتی ها فراخوانده و به آنها در دریا نزدیک نشوند. تعدادی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند حمل و نقل از طریق دریای سرخ را متوقف کنند. حوثی ها گفته اند که اقدامات آنها در دریای سرخ با هدف کمک به فلسطینیان در نوار غزه انجام می شود و استدلال می کنند که آنها مانع آزادی کشتیرانی در منطقه نمی شوند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به آمریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.
ایالات متحده و بریتانیا از اواسط ژانویه حملاتی را علیه مواضع حوثی ها انجام داده اند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی دریانوردی در دریای سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای سیاسی انصارالله، این حملات را وحشیگری تروریستی و تهاجم عمدی و غیرموجه خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала