- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

آزادسازی شهرک ایوانوفکا در منطقه خارکف توسط نیروهای مسلح روسیه

© Sputnik / Natalia Seliverstovaوزارت دفاع روسیه
وزارت دفاع روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2024
اشتراک
نیروهای مسلح اوکراین قریب 405 پرسنل نظامی، یک خودروی جنگی پیاده نظام و پنج خودرو را از دست دادند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام داشت، واحدهای یگان "غرب" روسیه، شهرک ایوانوفکا در منطقه خارکف را آزاد کردند و مواضع ارزشمندتری را تحت کنترل خود درآوردند.
وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: "واحدهای یگان "غرب" شهرک ایوانوفکا در منطقه خارکف را آزاد کردند و مواضع ارزشمندتری را تحت کنترل خود درآوردند."
علاوه بر این، تشکیلات تیپ های 14 و 66 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین در مناطقی از شهرک نیفسکویه در لوهانسک و نووسادوویه در دونتسک مورد هدف قرار دادند. سه ضدحمله گروه های تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین نیز در مناطق نووودیانویه در لوهانسک و گریگوروفکا در دونتسک دفع شد.
همچنین در گزارش وزارت دفاع آمده است:"نیروهای مسلح اوکراین قریب 405 پرسنل نظامی، یک خودروی جنگی پیاده نظام و پنج خودرو را از دست دادند."
این وزارتخانه افزود که در جریان نبرد توپخانه ای، یک دستگاه توپ خودکششی 155 میلی متری "بریو هارت" ساخت بریتانیا، یک هویتزر 152 میلی متری دی-20، یک هویتزر 122 میلی متری دی-30 و دو سامانه راکت انداز چندگانه 122 میلی متری "باستیون" مورد هدف قرار گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала