گلوله ای که به سر سرباز دونتسک در اسارت اوکراین خالی شد ولی او را نکشت

© Sputnik / РИА Новости /  مراجعه به بانک تصاویر نیروهای ارتش روسیه در دونتسک
نیروهای ارتش روسیه در دونتسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2024
اشتراک
اوکراین با سرباز جمهوری خلق دونتسک چه کرد؟
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی بلیتسا، سرباز وظیفه جمهوری خلق دونتسک که به اسارت نیروهای اوکراین در آمده بود به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که پس از اصابت گلوله به سر و سپس به پا در حین شکنجه در اسارت در اوکراین زنده ماند.
او تعریف کرد: «سربازان اوکراینی من را به زانو انداختند، هیچکس چیزی به من نگفت و به سرم شلیک شد. گلوله از نزدیک گوش چپ وارد شد و از نزدیک گونه راست خارج شد بعد از اینکه بهوش آمدم و توانستم فرار بکنم.
وقتی سعی کردم به مواضع روسیه بازگردم، با سربازان اوکراینی روبرو شدم که ابتدا با یکی از آنها اشتباه گرفته شدم. آنها بعد از اینکه به من کمک های اولیه پزشکی رساندند با دیدن نشانه های روسی زیر ژاکتم، مرا مورد بازجویی و شکنجه قرار دادند».
بلیتسا به یاد آورد که در طول شکنجه، بارها از هوش رفت و با پاشیدن آب به سر و صورتش دوباره او را بهوش می آوردند و شکنجه شروع می شد و بازجو به پایش شلیک کرد. بعد او را به بیمارستانی در شهر خارکف منتقل کردند که در آنجا تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفت. پس از ترک بیمارستان حدود دو ماه در زندان اوکراین بودد و در مارس 2023 با اسرای جنگی اوکراینی مبادله شد.
بلیتسا پس از بازگشت به روسیه بار دیگر تحت کمک پزشکی قرار گرفت و فک او جوش خورد، اما گوش چپ او هرگز سلامتی خود را بازنخواهد یافت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала