وزارت دفاع چین: رئیس جدید حکومت تایوان با آتش بازی می کند

© AP Photo / Ng Han Guanلای چینگده، مدیر اجرایی جدید تایوان
لای چینگده، مدیر اجرایی جدید تایوان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2024
اشتراک
وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع چین امروز جمعه گفت، لای چینگده، مدیر اجرایی جدید تایوان، در تلاش برای استقلال به نیروهای خارجی متکی است و این جزیره را به طور خطرناکی به آستانه جنگ نزدیک می کند.
به گزارش اسپوتنیک، وو کیان گفت: "زمانی که رئیس اجرایی تایوان (لای چینگده) روی کار آمد، او به طور جدی اصل "چین واحد" را به چالش کشید، آشکارا نظریه "دو چین" را ترویج کرد، تلاش بیهوده ای برای دستیابی به استقلال از طریق نیروی نظامی و تکیه بر نیروهای خارجی انجام داده و هموطنان تایوانی را به سمت وضعیت خطرناک جنگ سوق داد".
وی تاکید کرد: این بازی با آتش است و کسانی که با آتش بازی می کنند حتما خودشان می سوزند.
رزمایش نظامی ارتش چین در نزدیکی تایوان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2024
چین در خصوص نحوه "ایجاد خطر نظامی توسط تایوان" توضیح داد
منطقه فرماندهی رزمی شرق ارتش آزادیبخش چین صبح پنجشنبه تمرینات نظامی مشترک دو روزه خود را در اطراف تایوان با حضور نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و موشکی برای آزمایش سطح آمادگی رزمی نیروها آغاز کرد.
رزمایش ارتش چین سه روز پس از روی کار آمدن رئیس جدید تایوان ، لای چینگده آغاز شد که انتظار می‌رود که به تلاش تسای اینگ ون، رهبر قبلی برای استقلال این جزیره ادامه دهد. پکن بارها اعلام کرده است که استقلال تایوان با صلح و ثبات در تنگه تایوان ناسازگار است و تایوان "بخش جدایی ناپذیر خاک چین است و امور تایوان، امور داخلی چین است."
در همان زمان، لای چینگده در سخنرانی افتتاحیه خود، به ویژه تأکید کرد که "در مواجهه با تهدیدهای مختلف ناشی از سرزمین اصلی چین، تایوان باید عزم خود را برای دفاع از خود و همچنین تقویت قابلیت‌های دفاعی این جزیره نشان دهد.
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و استان جزیره ای آن در سال 1949 پس از شکست نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین و عقب نشینی آنها به تایوان قطع شد. ارتباطات تجاری و غیررسمی بین این جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین شروع به برقراری تماس از طریق سازمان‌های غیردولتی - انجمن توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان در پکن برای و بنیاد تبادل کراس استریت در تایپه کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала