چین در خصوص نحوه "ایجاد خطر نظامی توسط تایوان" توضیح داد

© Sputnik / Anna Ratkoglo /  مراجعه به بانک تصاویر رزمایش نظامی ارتش چین در نزدیکی تایوان
رزمایش نظامی ارتش چین در نزدیکی تایوان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2024
اشتراک
سخنگوی دفتر امور تایوان شورای دولتی چین گفت که تلاش های دولت تایوان برای دستیابی به استقلال با کمک و تسلیحات آمریکا، خطر نظامی در منطقه تنگه تایوان ایجاد می کند.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، وزارت خارجه آمریکا فروش احتمالی تجهیزات ارتباطی به تایوان به ارزش 75 میلیون دلار را تایید کرده بود.
ژو فنگلیان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "ما به شدت با فروش تسلیحات آمریکا به منطقه تایوان مخالفیم، این موضع ثابت و روشن است."
وی خاطرنشان کرد که چین از ایالات متحده می خواهد که به اصل "چین واحد" و مفاد سه بیانیه مشترک چین و آمریکا پایبند باشد و فروش تسلیحات به تایوان را متوقف کند.
وی تاکید کرد: "تلاش دولت حزب دموکراتیک ترقی خواه تایوان برای کسب استقلال با اتکا به آمریکا و از طریق تسلیحات تنها می تواند منجر به خطر نظامی در منطقه تنگه تایوان شود و هموطنان تایوانی را در موقعیت خطرناکی قرار دهد."
وضعیت اطراف تایوان پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده به این جزیره در اوایل آگوست 2022، به طور قابل توجهی متشنج شد. چین که این جزیره را یکی از استان های خود می داند، با مشاهده حمایت آمریکا از جدایی طلبی تایوان، سفر پلوسی را محکوم کرد و مانورهای نظامی گسترده ای برگزار کرد.
روابط رسمی بین دولت مرکزی چین و استان جزیره ای آن در سال 1949 پس از اینکه نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک شکست خورده در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین به تایوان رفتند، قطع شد. ارتباطات تجاری و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان‌های غیردولتی کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала