رسانه: بایدن در کنفرانس سوئیس درباره اوکراین شرکت نخواهد کرد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2024
اشتراک
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به احتمال زیاد در کنفرانس درباره مسئله اوکراین که از 15 تا 16 ژوئن در سوئیس برگزار می شود شرکت نخواهد کرد زیرا در همان دوره قرار است در یک رویداد جمع آوری کمک های مالی برای مبارزات انتخاباتی خود که در کالیفرنیا برگزار می شود، شرکت کند. به گزارش اسپوتنیک، این خبر را خبرگزاری بلومبرگ منتشر کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، دستیار رهبر آمریکا در امور امنیت ملی، جیک سالیوان گفته بود که ایالات متحده به طور فعال برای کنفرانس بین المللی آتی درباره اوکراین در سوئیس آماده می شود، اما هنوز آماده اعلام مشارکت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در این مجمع نیست.
بلومبرگ در خبری به نقل از منابع خود اعلام کرد: "چندین رهبر از کشورهای عضو گروه هفت قصد دارند به (کنفرانس) بپیوندند، اما نه بایدن و نه معاون رئیس جمهور (ایالات متحده) کامالا هریس قصد شرکت ندارند.
خاطرنشان می شود که رئیس جمهور ایالات متحده قصد دارد به لس آنجلس سفر کند، جایی که رویدادی برای جمع آوری کمک های مالی برای مبارزات انتخاباتی وی در 15 ژوئن برگزار می شود.
ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2024
نخست وزیر مجارستان: اروپا برای جنگ با روسیه آماده می شود
پیش از این، ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه، گفته بود که روسیه از شرکای خود از کشورهای دارای اکثریت جهانی می خواهد که هوشیار باشند و از شرکت در کنفرانس سوئیس درباره اوکراین خودداری کنند تا از کشاندن خود به سمت دسایس علیه روسیه جلوگیری کنند. روز جمعه، دفتر ریاست جمهوری برزیل اعلام کرد لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور این کشور به کنفرانس درباره اوکراین در سوئیس نخواهد رفت. دفتر سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی گفت که او نیز به دلیل شرکت در رویدادهای پس از انتخابات در کنفرانس سوئیس شرکت نخواهد کرد.
سوئیس کنفرانسی درباره اوکراین در 15 تا 16 ژوئن در نزدیکی شهر لوسرن برگزار خواهد کرد. روسیه در آن شرکت نخواهد کرد. حدود 160 کشور به این نشست دعوت شده اند. سرگئی گارمونین، سفیر روسیه در برن، پیشتر گفته بود که روسیه در کنفرانس اوکراین در سوئیس که هدف آن ارائه اولتیماتوم به مسکو است، در هیچ قالبی شرکت نخواهد کرد. وی افزود: این کنفرانس به یک کمپین تبلیغاتی پر سر و صدا اما تو خالی تبدیل خواهد شد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه، پیشتر گفته بود که روند مذاکرات درباره اوکراین بدون مشارکت روسیه معنی ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала