آیا اوکراین یکی از اعضای اتحادیه اروپا خواهد شد؟

اتحادیه اروپا و عضویت اوکراین
اتحادیه اروپا و عضویت اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2024
اشتراک
رسانه ها از تاریخ آغاز مذاکرات برای الحاق اوکراین و مولداوی به اتحادیه اروپا خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از پنج دیپلمات، اتحادیه اروپا قصد دارد مذاکرات رسمی درباره الحاق اوکراین و مولداوی را در 25 ژوئن آغاز کند.
نشریه «پولیتیکو» در وب سایت خود نوشت: "این بلوک قصد دارد مذاکرات رسمی درباره الحاق اوکراین و مولداوی را در 25 ژوئن، تاریخ اجلاس سران شورای اروپا آغاز کند".
وضعیت یک کشور نامزد اتحادیه اروپا و همچنین آغاز مذاکرات، لزوماً به این معنا نیست که این کشور به اتحادیه اروپا خواهد پیوست.
کسب وضعیت نامزدی تنها آغاز یک سفر نسبتا طولانی به سمت پیوستن به اتحادیه اروپا است.
ویچسلاو ولودین، رئیس دومای کشوری،  مجلس نمایندگان پارلمان روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2024
رئیس دوما درباره تصمیم اتحادیه اروپا برای توقف فعالیت چند رسانه روسیه: آزادی بیان را تحمل نمی کنند
ترکیه از سال 1999 در وضعیت نامزدی قرار دارد و از سال 2005 مذاکرات عضویت با اتحادیه اروپا را ادامه می دهد، مقدونیه شمالی از سال 2005، مونته نگرو از سال 2010، صربستان از سال 2012 نامزد شده اند. کرواسی آخرین کشوری بود که به اتحادیه اروپا پیوست که در سال 2013 اتفاق افتاد، این روند 10 سال طول کشید.
نشست سران اتحادیه اروپا در 14 دسامبر دست به تصمیمگیری در باره آغاز مذاکرات برای عضویت آینده اوکراین و مولداوی در اتحادیه اروپا زد. در ژوئن 2022، اتحادیه اروپا وضعیت کشور نامزد اتحادیه اروپا را به اوکراین و مولداوی اعطا کرد و چندین شرط سخت برای شروع رسمی مذاکرات الحاق تعیین کرد. اتحادیه اروپا بارها گفته است که چنین تصمیمی تا حد زیادی نمادین است تا از کی‌یف و کیشینوف در رویارویی با مسکو حمایت کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала