چرا آلمان تاروس را به اوکراین نمی دهد؟

© Photo / MBDA Systemsموشک های تاروس
موشک های تاروس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2024
اشتراک
آلمان امی تواند موشک‌های دوربرد را ارائه کند، اما اجازه نمی‌دهد از آنها برای حمله به کریمه استفاده شود.
به گزارش اسپوتنیک، گرانت شاپس، وزیر دفاع بریتانیا در مصاحبه با اسکای نیوز گفت که آلمان برای جلوگیری از حملات به کریمه موشک های دوربرد تاروس را به اوکراین نمی دهد. "
وی در ادامه افزود: "آلمان امی تواند موشک‌های دوربرد را ارائه کند، اما اجازه نمی‌دهد از آنها برای حمله به کریمه استفاده شود".
وزیر بریتانیایی اینطور استدلال کرد که بیشتر کشورهای اروپایی باید با ارسال موشک به اوکراین با مجوز حمله به خاک روسیه، از جمله کریمه، که لندن آن را اوکراینی می داند، از بریتانیا الگوبرداری کنند.
گفتنی است، در پایان دسامبر2023، اوکراین با یک سیستم پرتاب چند گانه "آر ام-70 وامپایر" ساخت چک به بلگورود حمله کرد که 21 نفر جان باختند، بیش از صد نفر از ساکنان شهر زخمی شدند.
اواخر ژانویه 2024، نیروهای مسلح اوکراین یک هواپیمای ترابری نظامی ایل-76 روسیه را بر فراز منطقه بلگورود که حامل 65 اسیر اوکراینی برای مبادله بود، سرنگون کرد. بررسی ها نشان داد که هواپیما توسط سامانه پاتریوت آمریکایی، یعنی دو موشک MIM-104A مورد اصابت قرار گرفته است.
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2024
مسکو: سیستم قضایی بریتانیا به یک "طنز و شوخی" تبدیل شده است
همانطور که ولادیمیر پوتین در پایان ژانویه گفت، روسیه منطقه غیرنظامی را در عمق اوکراین به عقب خواهد راند و این منطقه باید در فاصله ای باشد که ایمنی در برابر اصابت سلاح های دوربرد ساخت خارجی، که مقامات کی یف برای حمله به شهرها و غیرنظامیان از آنها استفاده می کنند، تضمین شود.
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
نظامیان اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2024
هفت سرباز ارتش اوکراین به دلیل استفاده از نمادهای نازی ها از آلمان اخراج شدند
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو به دقت هرگونه اظهارات در مورد ضدحمله آتی را زیر نظر دارد و هنگام برنامه ریزی عملیات ویژه آنها را در نظر می گیرد.
در 24 فوریه، چین یک طرح 12 ماده ای برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اوکراین ارائه کرد. پیشنهادات اصلی پکن از سرگیری مذاکرات صلح و توقف درگیری ها بود. چین از طرفین خواست تا به حاکمیت همه کشورها با رعایت منشور سازمان ملل احترام بگذارند و ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارند.
همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد، وزارت امور خارجه آمریکا باید به این نکته توجه کند که سلاح های عرضه شده به اوکراین، سر از بازار سیاه و نه تنها در اروپا، بلکه در سایر قاره ها درآورده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала