رسانه: توطئه گران احتمالی در ترکیه 280 نفر را تحت نظر داشتند

CC0 / Pixabay / رسانه: توطئه گران احتمالی در ترکیه 280 نفر را تحت نظر داشتند
رسانه: توطئه گران احتمالی در ترکیه 280 نفر را تحت نظر داشتند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2024
اشتراک
روزنامه حامی دولت ترکیه صباح مدعی است که توطئه گران ادعایی، 280 نفر از جمله سیاستمداران ارشد و روزنامه نگاران را تحت نظر داشتند و مراقب آنها بودند.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این رسانه ها داده بودند که اردوغان شبانه پس از هشدار نسبت به کودتای احتمالی، نشست اضطراری با روسای اطلاعات و وزارت دادگستری برگزار کرده است. علی ارلیکایا وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که قصد دارد ساختارهایی را که علیه مقامات و مردم کار می کنند، شناسایی کند. در این کشور قبلاً چند افسر پلیس را در اداره امنیت آنکارا به اتهام ارتباط با یک سازمان جنایتکار اخراج و بازداشت کرده بود. خانه های آنها مورد تفتیش و بازرسی قرار گرفتند.
آنکارا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2024
رسانه: تحقیقات درباره یک توطئه احتمالی علیه دولت در ترکیه آغاز شده است
عبدالرحمن شیمشک ، هماهنگ کننده انتشار اخبار در روزنامه صباح گفت: "اداره اطلاعات پلیس آنکارا 280 نفر را بازرسی کرد، نامی نمی برم اما در میان آنها مقامات بسیار عالی رتبه وروزنامه نگاران بودند و از جمله ، نماینده یک روزنامه ملی در آنکارا را شنود می کردند. به گفته وی، یکی از اهداف شنود تلفنی "فرزند وزیر سابق دادگستری" بوده است.
شیمشک گفت: "آنها (ادعای توطئه‌گران) ترافیک اینترنت این افراد، اینکه در کدام پمپ بنزین توقف می کردند، چه پیام‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی ارسال کرده و با آنها در توییتر، واتس‌اپ، فیس تایم مکاتبه می کردند را بررسی می کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала