رسانه: تحقیقات درباره یک توطئه احتمالی علیه دولت در ترکیه آغاز شده است

© Photo / Peretz Partenskyآنکارا
آنکارا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2024
اشتراک
روزنامه حریت می نویسد دفتر دادستانی کل در آنکارا تحقیقاتی را در مورد یک توطئه احتمالی علیه دولت آغاز کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، در مطلب منتشره در این نشریه آمده است: تحقیقات بر اساس ماده قانون جزایی "شورش علیه دولت جمهوری ترکیه" که به ایجاد یک سازمان غیرقانونی برای ارتکاب جرم علیه امنیت و نظم قانون اساسی کشور اشاره دارد، ، و همچنین طبق مواد "افشای اسرار"، "تلاش برای تأثیرگذاری بر مقام قضایی، کارشناس یا شاهد" و موارد دیگر انجام می شود.
آنطور که رسانه های محلی گزارش دادند، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه شبانه با روسای اطلاعات و وزارت دادگستری جلسه اضطراری برگزار کرد. دلیل آن هشدار درباره کودتای احتمالی توسط دولت باهچلی، متحد اردوغان، رهبر حزب جنبش ملی‌گرا، بود. قرار است رئیس جمهور بعدازظهر امروز در جلسه حزب حاکم در پارلمان در این باره صحبت کند.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس ) - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2024
منبع اسپوتنیک: حماس پیشنهاد آنکارا برای انتقال مقر خود به ترکیه را رد کرد
در ترکیه اخراج چند کارمند اداره امنیت آنکارا سروصدای زیادی به پا کرد. آنها به داشتن ارتباط با سازمان جنایتکار "آیخان بورا کاپلان: متهم شدند و در خانه های آنها بازرسی شد. به گفته باهچلی، این می تواند توطئه ای علیه مقامات باشد، بنابراین به گفته وی، تنها با برکناری چند افسر پلیس نمی توان این کار را انجام داد.
همچنین در جولای 2016 تلاش برای کودتا در ترکیه رخ داد. مقامات ترکیه سازمان فتح الله گولن مستقر در ایالات متحده را که آن را FETÖ (سازمان تروریستی طرفداران فتح الله گولن) می نامند، به دست داشتن در این کودتا متهم می کنند. سپس بیش از 80 هزار نفر دستگیر شدند، حدود 150 هزار کارمند دولتی، از جمله نظامیان، اخراج یا از کار تعلیق شدند. گولن این تلاش برای کودتا را محکوم کرد و اتهامات وارده به خود را رد کرد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала