گزارش و تحلیل

یک اقتصاددان وزارت دفاع روسیه را در دست می‌گیرد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر آندره بلائوسوف، دستیار ریاست جمهوری روسیه
آندره بلائوسوف، دستیار ریاست جمهوری روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2024
اشتراک
آندری بلائوسوف یکی از اقتصاددانان تراز اول روسیه جای سرگئی شویگو در وزارت دفاع را خواهد گرفت
به گزارش اسپوتنیک - اميرحسين حسینی پژوهشگر مسائل بين الملل به اسپوتنیک گفت، آندری بلوسوف یک اقتصاددان قدیمی و با تجربه است که احتمالا به غیر از دوره خدمت سربازی تجربه فعاليت نظامی ديگري نداشته باشد، اما در عوض سوابق درخشانی در پستهای اقتصادی و مالی روسیه دارد و این نشان می‌دهد که انتخابی آگاهانه در مسير هم جهت کردن اقتصاد روسیه با جنگ جاری در اوکراین است و شاید انتخاب این فرد را یکی از خلاقانه ترین انتخاب‌های ولادیمیر پوتین دانست.
حسيني گفت، این انتخاب از آن جهت خلاقانه است که احتمالا این وزیر اقتصاددان می‌تواند توازنی میان نیازهای اقتصاد بلوک امنیتی کشور که به بخشی از اقتصاد مرتبط است، برقرار نماید. به گفته آقاي پسکوف سخنگوی کرملین اکنون بودجه وزارت دفاع این کشور به سطح دهه 1980 نزدیک شده است، که اگرچه بحرانی نیست اما بسیار مهم است و انتظار می‌رود وزیر دفاع اقتصاددان بتواند این مسئله را مديريت نماید.
وزارت دفاع روسیه در ناباوری به سخنان وزیر امور خارجه فرانسه، ژان-ایو لو دریان در مورد پیروزی روسیه بر داعش جواب داد. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2024
وزیر پیشنهادی پوتین برای وزارت دفاع روسیه
وی افزود، از سویی آندری بلوسوف یک میهن پرست به اصلاح دو آتیشه و از حلقه‌ نزديکان ولادیمیر پوتين است که از نظر ایدئولوژیک تاحد زيادي با رئیس جمهور روسيه ولادیمیر پوتين همسو است و می‌تواند در وضعیت فعلی روسيه که هم‌زمان درگیر جنگ و تحريم است تناسبی ایجاد نماید و دو اولویت کشور یعنی حفظ جبهه ها در عرصه نبرد و حفظ وضعيت اقتصادی کشور در شرایطی تحریمی‌ بسیار سخت را مديريت نماید و علاوه بر این‌که صنایع دفاعی را توسعه می‌دهد، آن را با اقتصاد کشور نیز هم جهت می‌کند.
حسيني گفت، اگر دقت کنيد آقای شویگو وزیر دفاع فعلی نیز برای مأموریت به عنوان دبیر شوراي امنیت روسيه در نظر گرفته شده است و نشان می‌دهد که تجربه این فرد پس از سه سال درگیری مستقيم عمليات ويژه نظامي روسيه در اوکراين چقدر می‌تواند برای عملکرد دستگاه شورای امنیت در شرایط فعلی ضروری باشد. یعنی بعبارتی، این انتصاب های جديد بخوبی اولويت های روسيه در دفاع از کشور و حفظ امنيت آن از یک سو و ارتقای وزارت دفاع با نگاهی اقتصادی از سوی دیگر را نشان می‌دهد. با نگاهي به رسانه‌ های روسی و اظهار نظرهای مقامات‌ رسمي نیز گویای رضایت و تأیید بر انتخاب‌های جديد ولادیمیر پوتين است و تقریبا هیچ کدام از چهره‌های برجسته روسیه این انتخاب را زیر سوال نبردند. آن‌چه روشن است، اینکه اگر رئیس جمهور پوتین یک اقتصاددان غیرنظامی را به عنوان وزیر دفاع جدید خود انتخاب کرده یک علت مشخص دارد و آن نیز تلاش برای استفاده بهتر از بودجه دفاعی و نوآوری بیشتر برای پیروزی در اوکراین و نجات روسیه در جنگ اقتصادی و تحريم های سخت است. روسیه یک هدف بزرگ دارد و آن هدف خاتمه تقابل نظامي با اوکراین و پيروزي قطعی در این نبرد است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала